واژه های آسمانی ؛راهی به سوی آرامش

درباره ما


******* آیا می دانید: شما می توانید در مدت زمانی محدود ، بایادگیری کمتر از 2 درصد از کلمات قرآن ، معنای 82 درصد از کلمات به کار رفته در قرآن را فرا بگیرید؟قرآن کریم در مجموع از 87419کلمه تشکیل یافته است.از میان این کلمات،1257کلمه،بیش از 7 باز تکرار شده اند که تحت عنوان((کلمات پرکاربرد))نام گذاری می شوند.از این تعداد، 120 کلمه ،کلماتی هستند که ما فارسی زبان ها معنای آن را می دانیم(کلماتی نظیر الله ،شیطان،جهنم و...)و 1137کلمه دیگر با انکه کمتر از دو درصد از حجم قرآن را تشکیل می دهند ولی با توجه به تکرار زیاد ، بیش از 82 درصد قرآن (71575کلمه)از این کلمات تشکیل یافته است.لذا شما با یادگیری این کلمات ،به راحتی اکثر کلمات به کار رفته در قرآن کریم را معنا نموده و با این کتاب آسمانی انس می گیرید. در این وبلاگ این کلمات را آموزش خواهیم داد. *********** ان شاء الله بتوانم با این موضوعات به دین مبین اسلام خدمت کرده باشم. اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

دانلود اپلیکشن اندروید

دانـلـود اپـليکيشن انـدرويـد

موضوعات مطالب

آموزش سبک زندگی اسلامی به کودکان
آموزش نرم افزار های تولید محتوا برای ساخت محتوای قرآنی
وصیت نامه
نرم افزار اندرویدی وبلاگ

فیلم ها و کلیپ های مذهبی

حضرت محمد (ص) از نگاه کودکان

احادیثی از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص )

ورود حضرت رسول (ص) به مکه )

دعای حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)

زیارت حضرت محمد (ص)

واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی

سایت های قرآنی

سایت رهبری - وبسایت ختم قرآن - شورای عالی قرآن - رادیو قرآن - نمایشگاه سیار قرآن - نور مبین - صلات

برچسب‌ها

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
قرآن انلاین وب سایت ختم قرآن اهمیت فضای مجازی صراه مستقیم را در نماز جستجو کنید قرآن ، پرچم نجاتبخش ، كتاب عبرت و آموزش و بيان و تبيان است

به وبلاگ واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی خوش آمدید.مخاطبان اصلی ما والدین ، معلمان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می باشند؛ از این که از تمامی بخش ها دیدن می نمایید متشکریم.

دانلود مقاله رابطه ریاضی و الگوریتم احتمالی سوره حمد‎

برای دانلود کلیک کنید

موضوعات مرتبط : معجزات ریاضی در قرآن
نویسنده رضااتابک در پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394 |

 

 این مطلب از اینترنت گرفته شده است.

کشف معجزه ریاضی قرآن ازطریق کامپیوتر

 

يکى از بزرگترين معجزات [۷۴:۳۵]



پديده بى نظيرى که در قرآن وجود دارد، در هيچ کتاب نوشته دست بشر يافت نميشود. هر يک از عناصر قرآن داراى ترکيبى است رياضى: سوره ها، آيات، لغات، تعداد حروف، تعداد کلمات هم خانواده، تعداد و انواع اسم هاى الهى، طرز نوشتن بعضى لغات، عدم وجود يا تغيير عمدى بعضى حروف در بعضى لغات و بسيارى از عوامل ديگر قرآن بغير از محتوياتش، همگى داراى ترکيبى خاص هستند. سيستم رياضى قرآن دو جنبه مهم دارد: (۱) انشاء رياضى، و(۲) ساختمان رياضى قرآن که شامل شماره سوره ها و آيات است. بخاطر اين کد رياضى جامع، کوچگترين تغيير در متن يا ساختمان ترکيبى قرآن، بلافاصله آشکار ميشود.

بسادگى قابل درک

غير قابل تقليد

براى اولين بار در تاريخ، ما کتابى داريم با اثبات نويسندگى الهى_ ترکيب رياضى ماوراء انسانى.

خوانندگان اين کتاب به آسانى ميتوانند معجزه رياضى قرآن را بررسى کنند. کلمه خدا (الله) در سراسر قرآن با حروف بزرگ و پر رنگ نوشته شده است. در گوشه سمت چپ پايين هر صفحه، مجموع تعداد دفعاتى که کلمه "خدا" از ابتداى قرآن تا آن صفحه تکرار شده است، نوشته شده. شماره نوشته شده در گوشه سمت راست پايين صفحه، مجموع شماره آياتى است که کلمه "خدا" در آنها تکرار شده است. آخرين صفحه کتاب، يعنى صفحه ۶۰۴، جمع کل تعدد تکرار کلمه "خدا" را در قرآن نشان ميدهد که ۲۶۹۸ مرتبه است، يا ۱۴۲۱۹. مجموع شماره آياتى که دارى کلمه "خدا" است، ميشود ۱۱۸۱۲۳، اين عدد هم بر ۱۹ قابل قسمت است: (۱۱۸۱۲۳=۱۹۶۲۱۷).

عدد نوزده مخرج مشترک سراسر سيتم رياضى قرآن است.

اين پديده بتنهايى اثبات غير قابل تقليدى است که نشان ميدهد قرآن پيغام خدا است به دنيا. هيچ بشرى نميتوانسته حساب ۲۶۹۸ تکرار کلمه "خدا" و تعداد شماره آياتى را که کلمه "خدا" در آنها تکرار شده است، داشته باشد. اين پديده خصوصا غير ممکن است وقتيکه در نضر داشته باشيم (۱) که قرآن در زمان جهالت و نادانى آشکار شد، و (۲) سوره ها و آيات وحى شده از نظر زمان و مکان وحى با هم فاصله بسيارى داشتند. ترتيبى که سوره ها و آيات در ابتدا فرستاده شد، بکلى با آخرين ترتيب قرار گرفتن شان (ضميمه ۲۳) فرق داشت. اما، سيستم رياضى قرآن تنها به کلمه "خدا" محدود نيست؛ بلمه بسيار گستره، بسيار پيچيده، و کاملا جامع است.

حقايق ساده



مانند خود قرآن، کد رياضى قرآن از بسيار ساده تا بسيار مشگل تغيير ميکند. حقايق ساده مشاهداتى است که بدون هيچ وسايلى ميتوان آنها را بررسى کرد. حقايق پيچيده به کمک ماشين حساب يا کامپيوتر قابل رويت است. بررسى حقايق زير به هيچ وسيله اى احتياح ندارد، اما خواهشمند است بخاطر داشته باشيد که همه اينها به متن عربى اصلى اشاره دارد:

۱. اولين آيه (۱:۱)، معروف به "بسم الله، شامل......................۱۹ حرف است.

۲. قرآن داراى ۱۱۴ سوره است که ميشود................................۱۹۶ .

۳. مجموع آيات در قرآن ۶۳۴۶ است که ميشود......................۱۹۲۳۴ .

[۶۲۳۴ آيه شماره گذارى شده است و ۱۱۲ آيه (بسم الله) شماره گذارى نشده است که ميشود ۶۲۳۴ =۱۱۲+۶۲۳۴] توجه کنيد که ۶+۴+۳+۶ ميشود...........۱۹ .

۴. بسم الله ۱۱۴ مرتبه تکرار شده است، با وجود غيبت مرموز آن در سوره ۹ (درسوره ۲۷ دو بار تکرار شده است ) و ۱۱۴ = ..................................۱۹۶ .

۵. از غيبت بسم الله در سوره ۹ تا بسم الله اضافى در سوره ۲۷، دقيقا.......... ۱۹ سوره است.

۶. مجموع شماره سوره ها از ۹ تا ۲۷ (۲۷+۲۶+......+۱۲+۱۱+۱۰+۹) = ۳۴۲ يا ............۱۹۱۸.

۷. اين مجموع (۳۴۲) همچنين مساوى است با مجموع کلمات بين دو بسم الله سوره ۲۷، و ۳۴۲ =.................................۱۹۱۸.

۸. اولين آيات معروفى که اول وحى شد (۵-۱:۹۶) شامل ...........۱۹ کلمه است.

۹. اين اولين وحى ۱۰ کلمه اى، داراى ۷۶ حرف است ..................۱۹ ۴.

۱۰. سوره ۹۶ که از نظر ترتيب زمانى اولين سوره است، داراى ..........۱۹ آيه است.

۱۱. اين اولين سوره از نظر ترتيب زمانى، از آخر قرآن ...............۱۹ همين است.

۱۲. سوره ۹۶ شامل ۳۰۴ حرف عربى است، و ۳۰۴ ميشود............۱۹۱۶.

۱۳. آخرين سوره فرستاده شده(سوره ۱۱۰) شامل................۱۹ کلمه است.

۱۴. اولين آيه از آخرين سوره وحى شده (۱:۱۱۰) شامل ........۱۹ حرف است.

۱۵. ۱۴ حرف مختلف عربى، ۱۴ "پاراف قرآنى" مختلف (مانند ا . ل. م، از ۲:۱) را تشکيل ميدهند که در ابتداى ۲۹ سوره قرار دارند. مجموع اين اعداد ميشود ۱۴+۱۴+۲۹=۵۷ يا ۱۹۳.

۱۶. مجموع ۲۹ سوره اى که "پارافهاى قرآن" در آنها آمده است ميشود:

۸۲۲=۶۸+۵۰+..........+۷+۳+۲، و ۸۲۲+۱۴ (۱۴ مجموعه پارافها) ميشود ۸۳۶، يا ۱۹۴۴.

۱۷. بين اولين سوره پاراف دار(۲) و آخرين سوره پاراف دار (۶۸)، ۳۸ سوره بدون پاراف وجود دارد.........................۱۹۳۸.

۱۸. بين اولين و آخرين سوره هاى پاراف دار...................۱۹ مجموعه پاراف دار و بدون پاراف وجود دارد.

۱۹. ۳۰ عدد مختلف در قرآن تکرار شده است: ۱،۲،۳،۴،۵،۶،۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۱۲، ۱۹،۲۰،۳۰،۴۰،۵۰،۶۰،۷۰،۸۰، ۹۹،۱۰۰،۲۰۰،۳۰۰،۱۰۰۰،۲۰۰۰،۳۰۰۰،۵۰۰۰،۵۰۰۰۰، ۱۰۰۰۰۰، مجموع اين اعداد ميشود ۱۶۲۱۴۶، که ميشود ......۱۹۸۵۳۴.

اين خلاصه فشرده اى بود از معجزات ساده.

 

 انشاء رياضى
قرآن پديده خاض و بى نظيرى در بر دارد که هرگز در کتاب ديگرى يافت نميشود. ۲۹ سوره با ۱۴ مجموعه مختلف به اسم "پارافهاى قرآنى" (امضاء مخفف قرآنى ) آغاز ميشوند که هر کدام شامل يک تا پنج حرف هستند. ۱۴ حرف، يعنى نصف حروف الفباء عربى، در اين مجموعه ها بکار رفته است. اهميت پارافهاى قرآنى از طريق الهى به مدت ۱۴ قرن حفظ شده بود و پنهان مانده بود. قرآن در آيات ۱۰:۲۰ و۶-۲۵:۴ درباره معجزه خود، بعنى اثبات نويسندگى الهى، ميگويد که مقدر شده بود تا براى زمانى تعيين شده از قبل، پنهان بماند:
آنها گويند، "چرا معجزه اى از طرف پروردگارش بر او نيامد "آينده از آن خدا است، پس منتظر باشيد، و من هم با شما منتظر هستم." [۱۰:۲۰]
کسانى که کافر شدند گفتند، "اين دروغى است که او با کمک مردم ديگر جعل کرد. " آنها کفر گفته اند و دروغ. ديگران گفتند، "افسانه هاى قديمى است که او نوشته است؛ براى او شبانه روز ديکته شده." بگو، اين از طرف کسى فرستاده شده است که راز آسمانها و زمين را ميداند. او عفو کنده است؛ مهربانترين.
[۶-۲۵:۴]
پارافهاى قرآن قسمت مهمى از معجزه رياضى قرآن را بر پايه عدد ۱۹، تشکيل ميدهند.
زمينه تاريخى
در سال ۱۹۶۸ به اين نتيجه رسيدم که ترجمه هاى کنونى قرآن به انگليسى، پيغام حقيقى آخرين کتاب خدا را در بر ندارند. براى مثال دو نفر از معروف ترين مترجمان قرآن، يوسف على و مارمادوک پيکتال، هنگام ترجمه ۳۹:۴۵ که معيار عظيم مشخص کننده قرآن است، نتوانستند بر سنتهاى دينى فاسدشان غلبه کنند.
هنگامکه تنها خدا دکر شود، قلب کسانى که به آخرت ايمان ندارند با بيزارى تنگ ميشود. اما وقتى ديگران در کنار او ذکر شوند، راضى ميشوند. [۳۹:۴۵]

جدول شماره ۱ : فهرست پارافهاى قرآنى و سوره هايشان

شماره

شماره سوره

اسم سوره

پاراف قرآنى

۱

۲

گوساله ماده

 ا. ل. م.

۲

۳

آل عمران

ا. ل. م.

۳

۷

برزخ

ا. ل. م. ص.

۴

۱۰

يونس

ا. ل. ر.

۵

۱۱

هود

ا. ل. ر.

۶

۱۲

يوسف

ا. ل. ر.

۷

۱۳

رعد

ا. ل. م. ر.

۸

۱۴

ابراهيم

ا. ل. ر.

۹

۱۵

سرزمين حجر

ا. ل. ر.

۱۰

۱۹

مريم

ک. ه. ى. ع. ص.

۱۱

۲۰

ط. ه

ط. ه.

۱۲

۲۶

شعرا

ط. س. م.

۱۳

۲۷

مورچه

ط. س.

۱۴

۲۸

تاريخ

ط. س. م.

۱۵

۲۹

عنکبوت

ا. ل. م.

۱۶

۳۰

روميان

ا. ل. م.

۱۷

۳۱

لقمان

ا. ل. م.

۱۸

۳۲

سجده

ا. ل. م.

۱۹

۳۶

ى. س.

ى. س.

۲۰

۳۸

ص

ص

۲۱

۴۰

عفو کننده

ح. م..

۲۲

۴۱

مفصل

ح. م.

۲۳

۴۲

مشورت

ح. م. ع. س. ق.

۲۴

۴۳

تجملات

ح. م.

۲۵

۴۴

دود

ح. م.

۲۶

۴۵

زانو زدن

ح. م.

۲۷

۴۶

تپه هاى شنى

ح. م.

۲۸

۵۰

ق

ق

۲۹

۶۸

قلم

 ن و ن




يوسف على کلمه بسيار مهم "تنها" را در ترجمه خود حذف کرد، و بقيه آيه را با اضافه کردن کلمه "(خدايان)" تغيير داد. بنابراين، او کاملا اين مهم ترين معيار قرآنى را از بين برد. او آيه ۳۹:۴۵ را اينطور ترجمه کرد:



هنگاميکه خداى يکتا ذکر شود، قلب کسانيکه به آخرت ايمان ندارند پر از ترس و وحشت ميشود؛ اما وقتى (خدايان) غير از او دکر شوند، مشاهده ميشود، آنها پر از شادى ميشوند. (طبق گفته يوسف على) [۳۹:۴۵]



اصطلاح "هنگاميکه خداى يکتا ذکر شود،" مانند گفته "هنگاميکه تنها خدا ذکر شود،" نيست، هر کسى ميتواند خداى يکتا را ذکر کند و همچنين محمد يا مسيح را ذکر کند و هيچکس هم ناراحت نخواهد شد. اما اگر "تنها خدا ذکر شود،" ديگر نميتوانيد اسم ديگرى را ذکر کنيد، و بسيارى از مردم- کسانيکه محمد يا مسيح را بت قرار داده اند- ناراحت خواهند شد. بنابراين، يوسف على نتوانست خود را راضى کند تا حقيقت قرآنى را نشان دهد، چنانچه اين باعث آشکار شدن ايمان فاسدش ميشد.
مارمادوک پيکتال "تنها" را درست ترجمه کرد، اما معيار قرآنى را با قرار دادن عقايد شخصى خود در پرانتز، از بين برد؛ او ۳۹:۴۵ را اينطور ترجمه کرد:
 هنگاميکه تنها الله ذکر شود، قلب کسانى که به آخرت ايمان ندارند متنفر ميشود، و هنگاميکه کسانى که در کنار او (ميپرستند)، ذکر شوند، مشاهده ميشود! آنها خوشحال هستند. [۳۹:۴۵] (طبق مارمادوک پيکتال)



هنگاميکه ديدم حقيقت کلام خدا اينطور تغيير داده شده، تصميم گرفتم تا قرآن را ترجمه کنم، حداقل براى منفعت فرزندان خودم. از آنجاييکه حرفه من شيمى بود، و با وجود تاريخچه گسترده دينى من-پدر من صوفى مشهورى بود در مصر- من به خدا قسم خوردم که از آيه اى به آيه ديگر نروم مگر اينکه کاملا آنرا درک کنم.

من همه ترجمه ها و تفاسيرى را که ميتوانستم پيدا کنم خريدارى کردم، آنها را روى ميزى بزرگ قرار دادم، و ترجمه خود را آغاز کردم. اولين سوره، کليد، در چند روز کامل شد. اولين آيه از سوره ۲، "ا. ل. م." است. ترجمه اين آيه چهار سال بطول انجاميد، و مصادف شد با آشکار شدن "راز" الهى، معجزه عظيم رياضى قرآن.

کتابهاى تفاسير قرآنى به اتفاق آرا به اين نتيجه رسيده بودند که " هيچکس معانى و اهميت پارافهاى قرآنى ا. ل. م.، يا هر پاراف ديگرى را نميداند." من تصميم گرفتم تا قرآنى را در کامپيوتر بنويسم، و همه متن آنرا بررسى کنم، و ببينم آيا در ميان اين پارافهاى قرآنى رابطه اى از نظر رياضى وجود دارد يا نه.

من از کامپيوترى استفاده ميکردم که بوسيله خد تلفن به کامپيوترى عظيم متصل بود. براى امتحان فرضيات خود تصميم گرفتم پارافهاى قرآنى تک حرفى "ق" از سوره ۴۲ و ۵۰ و "ص" از سوره ۷، ۱۹، و ۳۸، و "ن" (نون) از سوره ۶۸ را بررسى کنم. همانطور که در اولين کتابم معجزه قرآن : اهميت الفباى مرموز (توليدات اسلامى، سال ۱۹۷۳) نشان داده شده است، بسيارى از کوششهاى قبلى براى آشکار کردن اين راز با شکست مواجه شده بود.



پاراف قرآنى " ق "

اصلاعات کامپيوترى نشان داد که تنها سوره هايى که پاراف "ق" دارند، ۴۲ و ۵۰، هر دو داراى تعداد مساوى "ق" هستند، ۵۷ و ۵۷. اين اولين اشاره بود که نشان ميداد سيستم رياضى سنجيده اى در قرآن وجود دارد.

اسم سوره ۵۰ "ق" است و با "ق" شروع ميشود، و اولين آيه اينطور خوانده ميشود، "ق و قرآن مجيد." اين نشان ميدهد که "ق" نمانيده "قرآن" است و مجموع "ق" ها در هر دو سوره پاراف دار "ق" نشان دهنده ۱۱۴ سوره قرآن است (۶۱۹ = ۱۱۴ = ۵۷+ ۵۷). اين عقيده با اين واقعيت که کلمه "قرآن" در قرآن ۵۷ مرتبه تکرار شده است محکم تر شد.

قرآن در سوره "ق" بعنوان "مجيد" توجيه شده است، و کلمه عربى "مجيد" مقئار عدديش ميشود : ۵۷ = (۴)د + (۱۰) ى + (۳) ج + (۴۰) م.

سوره ۴۲ داراى ۵۳ آيه است، و ۵۱۹ = ۹۵ = ۵۳ + ۴۲.

سوره ۵۰ داراى ۴۵ آيه است، و ۹۵= ۴۵+۵۰ ، همان مجموع در سوره ۴۲ است. با شمردن "ق" ها در همه آيات شماره "۱۹" در سراسر قرآن، مجموع ميشود ۷۶ يا ۴۱۹. خلاصه اصلاعات مربوط به "ق" در زير نوشته شده است:



۱. تعداد تکرار "ق" در سوره "ق" در سوره "ق" (شماره ۵۰) ۵۷ مرتبه است، ۳۱۹.

۲. حرف "ق" در سوره ديگر پاراف دار-ق ميشود ۱۱۴ که مساوى تکرار شده است، ۵۷.

۳. مجموع تکرار "ق" در دو سوره پاراف دار-ق ميشود ۱۱۴ مه مساويست با تعداد سوره هاى قرآن.

۴. "قرآن" در قرآن ۵۷ مرتبه تکرار شده است.

۵. توجيه قرآن بعنوان "مجيد"، به تعداد تکرار حرف "ق" در هر يک از سوره هاى پاراف-ق مربوط ميشود، مقرار عددى کلمه "مجيد" ۵۷ است.

۶. سوره ۴۲ داراى ۵۳ آيه است، و ۴۲+۵۳ ميشود ۹۵، يا ۵ ۱۹.

۷. سوره ۵۰ داراى ۴۵ آيه است، و ۵۰+۴۵ هم ميشود ۹۵، ۵ ۱۹.

۸. تعداد "ق" ها در همه آيات شماره "۱۹" در سراسر قرآن ميشود ۷۶، يا ۴۱۹.



نشانه هايى از انشاء رياضى قرآن پديدار شد. براى مثال، مشاهده شد که مردميکه به لوط کافر شدند، در آيه ۱۳:۵۰ آمده است و در همه قرآن ۱۳ مرتبه تکرار شده است- ۷:۸۰؛ ۸۹، ۷۴، ۱۱:۷۰؛ ۲۱:۷۴؛ ۲۲:۴۳؛ ۲۶:۱۶۰؛ ۵۶، ۲۷:۵۴؛ ۲۹:۲۸؛ ۳۸:۱۳؛ ۵۰:۱۳؛ و ۵۴:۳۳. همه جا به آنها بعنوان "قوم" اشاره شده است، بجز يک استثناء در سوره پاراف دار-ق ۵۰، جاييکه به آنها بعنوان "اخوان" اشاره شده است. واضح است که اگر کلمه ق- دار "قوم" استفاده شده بود، شمارش حرف "ق" در سوره ۵۰ ميشد ۵۸، و اين پديده بکلى از بين ميرفت. صحت و دقت مطلق رياضى طورى است که تغيير تنها يک حرف، اين سيستم را بکلى از بين ميبرد. مثال ديگرى در همين رابطه اشاره به مکه است در آيه ۳:۹۶ بعنوان "بکه"! ديکته عجيب اين شهر معروف، قرنها مساله طلاب مسلمان بوده است. اگر چه مکه در قرآن آيه ۴۸:۲۴ درست ديکته شده است، بجاى حرف "م" در آيه ۳:۹۶ حرف "ب" بکار برده شده است. معلوم ميشود که سوره ۳ با پاراف "م" شروع ميشود، و اگر "مکه" در آيه ۳:۹۶ صحيح ديکته شده بود، شمارش حرف "م" با کد رياضى قرآن مغايرت پيدا ميکرد.



نون (ن)

اين پاراف در نوع خود بى نظير است؛ در يک سوره آمده است، ۶۸، و اسم اين حرف در نسخه اصلى با سه حرف ديکته شده است- نون- بنابراين، دو "ن" شمره ميشود. شمارش اين حرف در سوره پاراف دار-ن ۱۳۳ مرتبه است، يا ۷۱۹.

"ن" آخرين پاراف قرآنى است (جدول ۱) و اين واقعيت مشاهدات خاصى را بوجود مى آورد. براى مثال، تعداد آيات از اولين پاراف قرآنى (ا. ل. م. از ۲:۱) تا آخرين پاراف (ن. از ۶۸:۱) ميشود ۵۲۶۳، يا ۲۷۷۱۹. کلمه "خدا" (الله) ۲۶۴۱ (۱۳۹۱۹) مرتبه در بين اولين پاراف و آخرين پاراف تکرار شده است. از آنجاييکه مجموع تکرار کلمه "خدا" ۲۶۹۸ است، در نتيجه تکرار آن در خارج از پارافهاى "ا. ل. م." از سوره ۲:۱ از يک طرف، و پاراف "ن" از سوره ۶۸:۱ از طرف ديگر، ميشود ۵۷، يا ۳ ۱۹. جدول ۹ تا ۲۰ ثابت ميکند که پاراف "نون" بايد با دو "ن" باشد.



(ص)

اين پاراف در ابتداى سه سوره آمده است، ۷، ۱۹، و ۳۸، و مجموع تکرار حرف "ص" در اين سه سوره ميشود ۱۵۲، ۸۱۹ (جدول ۲). قابل توجه است که در ۷:۶۹، کلمه "بسطه" با "ص" نوشته شده است بجاى "س." اين تغيير بسيار اشتباه است و کد قرآن را از بين ميبرد. با نگاهى به قديمى ترين قرآن موجود، نسخه تاشکنت، معلوم شد که کلمه "بسطه" با ديکته صحيح نوشته شده است، يعنى با "س" (به کپى زير توجه کنيد).

جدول ۲ : تعداد تکرار حرف "ص" در سوره پاراف دار "ص"

تعداد تکرا ر حرف "ص"

شماره سوره

۹۷

۲۶

۲۹

۷

۱۹

۳۸

  (۸X۱۹ )= ۱۵۲



 

 

 

 

 





نکته اى تاريخى

اين کف مهم که عدد "۱۹" مضرب مشترک قرآن است، در ژانويه سال ۱۹۷۴ حقيقت گرفت که مصادف شد با ذيحجه سال ۱۳۹۳ هجرى. قرآن در سال ۱۳ قبل از هجرت وحى شد. به اين نتيجه ميرسيم که تعداد سالهاى از تاريخ وحى قرآن، تا تاريخ وحى معجزه قرآن، ميشود ۱۴۰۶=۱۳+۱۳۹۳ يا ۷۴۱۹. همانطوريکه در بالا اشاره شد، معجزه قرآن در ژانويه سال ۱۹۷۴ آشکار شد. از ارتباط بين سال ۷۴۱۹ قمرى و ۱۹۷۴ خورشيدى نميتوان چشم پوشى کرد. اين مساله بخصوص قابل توجه است هنگاميکه متوجه شويم که عدد "۱۹" در سوره ۷۴ آمده است.



ی. س. (يس)

اين دو حرف در ابتداى سوره ۳۶ آمده اند. حرف "ى" در اين سوره ۲۳۷ مرتبه تکرار شده است، و حرف "س" ۴۸ مرتبه. مجموع هر دو اين حروف ميشود ۲۸۵، يا ۱۵۱۹.

قابل توجه است که حرف "ى" در قرآن به دو صورت نوشته شده است؛ يکى مشخص و ديگرى مخفى يا نامشخص. "ى" مخفى ممکنست براى کسانيکه به زبان عربى مسلط نيستند اختلال ايجاد کند. مثال خوب کلمه "ارينى" است که دوبار در ۱۲:۳۶ آمده است. حرف "ى" دو بار در اين کلمه آمده است، اولين "ى" نامشخص است و دومين "ى" مشخص. سوره ۳۶ هيچيک از "ى"هاى مخفى را ندارد. اين پديده هيبت انگيزى است، و معمولا در سوره طويلى مانند سوره ۳۶ چنين پيده اى را نمى بينيم. در کتابم، "قرآن: معرفى بصرى معجزه (توليدات اسلامى، سال ۱۹۸۲)، "ى"ها و "س"ها در سوره ۳۶ با ستاره مشخص شده اند.



ح. م. (حم)

هفت سوره در قرآن با حروف "ح" و "م" شروع ميشود؛ سوره ۴۰ تا ۴۶. مجموع تکرار اين حروف در اين هفت سوره پاراف دار- ح. م. ميشود ۲۱۴۷، يا ۱۱۳۱۹. جزييات در جدول ۳ نشان داده شده است. طبيعتآ تغيير تنها يک حرف "ح" يا "م" در هر يک از اين هفت سوره پاراف دار- ح. م. اين پديده هيبت انگيز را از بين ميبرد.

جدول ۳ : تکرار حروف "ح" و "م" در هفت سوره پاراف دار- ح. م.

 

 

شماره

سوره

تکرار حروف

ح

م

ح+م

۴۰

۶۴

۳۸۰

۴۴۴

۴۱

۴۸

۲۷۶

۳۲۴

۴۲

۵۳

۳۰۰

۳۵۳

۴۳

۴۴

۳۲۴

۳۶۸

۴۴

۱۶

۱۵۰

۱۶۶

۴۵

۳۱

۲۰۰

۲۳۱

۴۶

۳۶

۲۲۵

۲۶۱

 

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۲۹۲

۱۸۵۵

۲۱۴۷ (۱۱۳ x ۱۹)

 

 

 

 





ع. س. ق. (عسق )

اين پاراف ها آيه ۲ از سوره ۴۲ را تشکيل ميدهند و مجموع تکرار اين حروف در اين سوره ميشود ۲۰۹، يا ۱۱ ۱۹. حرف "ع" ۹۸ مرتبه و حرف "س" ۵۴ مرتبه، و حرف "ق" ۵۷ مرتبه تکرار شده است.

قابل توجه: "شمارش مجدد و با دقت حروف مقطعه (پاراف های) قرآنی که در سال ۲۰۰۲ با شمارش دستی و استفاده از دو نرم افزار کامپیوتری انجام شد، صحت شمارش دکتر رشاد خلیفه را تایید نمود به استثناء تعداد کمی از محاسبات مربوط به دو حرف مقطعه "ا" و "ل". شمارش جدید حروف مقطعه قرآنی اگرچه با شمارش دکتر خلیفه تفاوت دارد، اما بازهم ضریب ۱۹ بوده و به عنوان قسمتی از معجزه ریاضی قرآن باقی می ماند. جزئیات این شمارش جدید را میتوان در تارنمای زیر یا دیگر تارنماهای مربوطه مشاهده نمود http://www.submission.org/miracle/"


ا. ل. م. (الم )

حروف "ا،" "ل،" "م،" مورد استفاده ترين حروف در زبان عربى هستند، و به همين ترتيبى که در پارافهاى قرآنى مى بينيم_ اول "الف،" سپس "ل،" و بعد "م". اين حروف شش سوره را آغاز ميکنند- ۲، ۳، ۲۹، ۳۰، ۳۱، و ۳۲- و مجموع تکرار اين سه حرف در هر يک از اين شش سوره مضربى از ۱۹ است [۹۸۹۹ (۵۲۱۱۹)، ۵۶۶۲ (۲۹۸۱۹)، ۱۶۷۲ (۸۸۱۹)، ۱۲۵۴ (۶۶۱۹)، ۸۱۷ (۴۳۱۹)، و ۵۷۰ (۳۰۱۹ ) بترتيب]. بنابراين، مجموع تکرار آنها در شش سوره ميشود ۱۹۸۷۴ (۱۰۴۶۱۹)، و تغيير هر يک از اين حروف اين پديده را از بين ميبرد.


جدول ۴ : تکرار حروف "الف،" "ل،" "م"

 در سوره هاى پاراف دار- ا. ل. م.

 

 

شماره

تعداد تكرار

سوره

أ

ل

م

مجموع

۲

۴۵۰۲

۳۲۰۲

۲۱۹۵

۹۸۹۹ (۱۹ x ۵۲۱)

۳

۲۵۲۱

۱۸۹۲

۱۲۴۹

۵۶۶۲  (۱۹ x  ۲۹۸)

۲۹

۷۷۴

۵۵۴

۳۴۴

۱۶۷۲  (۱۹ x  ۸۸)

۳۰

۵۴۴

۳۹۳

۳۱۷

۱۲۵۴  (۱۹x   ۶۶ )

۳۱

۳۴۷

۲۹۷

۱۷۳

۸۱۷   (۱۹ x  ۴۳ )

۳۲

۲۵۷

۱۵۵

۱۵۸

۵۷۰ (۱۹ x ۳۰)

 

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

۸۹۴۵

۶۴۹۳

۴۴۳۶

۱۹۸۷۴ (۱۹X ۱۰۴۶)

 


ا. ل. ر. (الر )

اين پاراف ها در سوره هاى ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴، و ۱۵ يافت ميشوند. مجموع تکرار اين حروف در اين سوره ها ميشود ۲۴۸۹ (۱۳۱۹ )، ۲۴۸۹ (۱۳۱۱۹)، ۲۳۷۵(۱۲۵۱۹)،۱۱۹۷ (۶۳۱۹)، و ۹۱۲ (۴۸۱۹)، بترتيب (جدول ۵).



جدول ۵ : تکرار حروف "الف،" "ل،" "ر"

در سوره هاى پاراف دار- ا. ل. ر.

 

 

شماره

تعداد تكرار

سوره

أ

ل

ر

 مجموع

۱۰

۱۳۱۹

۹۱۳

۲۵۷

۲۴۸۹  (۱۹ x ۱۳۱)

۱۱

۱۳۷۰

۷۹۴

۳۲۵

۲۴۸۹  (۱۹ x ۱۳۱)

۱۲

۱۳۰۶

۸۱۲

۲۵۷

۲۳۷۵  (۱۹ x ۱۲۵)

۱۴

۵۸۵

۴۵۲

۱۶۰

۱۱۹۷  (۱۹ x  ۶۳ )

۱۵

۴۹۳

۳۲۳

۹۶

۹۱۲    (۱۹ x ۴۸ )

 

ــــــ

ــــــــ

ــــــ

ـــــــ

 

۵۰۷۳

۳۲۹۴

۱۰۹۵

۹۴۶۲ (۱۹X ۴۹۸)

 


اين حروف در ابتداى يک سوره آمده اند سوره شماره ۱۳، و مجموع تکرار اين چهار حرف ميشود ۱۴۸۲، يا ۷۸۱۹. حرف "الف" ۶۰۵ مرتبه تکرار شده است حرف "ل" ۴۸۰ مرتبه و حرف "م" ۲۶۰ مرتبه و حرف "ر" ۱۳۷ مرتبه.



ا. ل. م. ص. (المص )

تنها يم سوره با اين پاراف ها آغاز شده است، سوره ۷، و حروف "الف" در اين سوره ۲۵۲۹ مرتبه تکرار شده است، حروف "ل" ۱۵۳۰ مرتبه، حرف "م" ۱۱۶۴ مرتبه، و حرف "ص" ۹۷ مرتبه . بنابراين، مجموع تکرار اين چهار حرف در اين سوره ميشود: ۲۸۰۱۹=۵۳۲۰=۹۷+۱۶۴+۱۵۳۰+۲۵۲۹.

نکته قابل توجهى در اينجا است که ارتباط خاص اتصال حرف "ص" را نشان ميدهد. اين پاراف در سوره ۱۹ و ۳۸ هم آمده استأ حرف "ص" در سوره ۷ باعث ميشود تا مجموعى حاصل شود که بر عدد ۱۹ قابل قسمت باشد، و اين مجموع همچنين با سوره هاى ۱۹ و ۳۸ باعث ميشود تا مجموعى قابل قسمت بر عدد ۱۹ تشکيل دهد. (به صفحه ۶۱۴ توجه کنيد).

بعلاوه، پاراف قرآنى "ص" با پارافهاى قرآنى "ک. ه. ى. ع." از سوره ۱۹ هم ارتباط پيدا ميکند تا مجموعى حاصل کند که بر عدد ۱۹ قابل قسمت باشد (به صفحه ۶۱۷ توجه کنيد). اين ارتباط اتصال- که فقط مختص پاراف "ص" نيست- به پيچيدگى کد رياضى قرآن کمک ميکند.



ک. ه. ى. ع. ص. (کهيعص )

اين طولانى ترين مجموعه پارافها است که داراى پنچ حرف است و در يک سوره آمده است، سوره ۱۹. حرف "ک" در سوره ۱۹، ۱۳۷ مرتبه تکرار شده است، حرف "ه" ۱۷۵ مرتبه، حرف "ى" ۳۴۳ مرتبه، حرف "ع" ۱۱۷ مرتبه، و "ص" ۲۶ مرتبه. بنابراين، مجموع تکرار اين پنچ حرف ميشود

۴۲۱۹=۷۹۸=۲۶+۱۱۷+۳۴۳+۱۷۵+۱۳۷.



ه. ، ط. ه. (طه)، ط. س. (طس)، ط. س. م. (طسم)

ارتباط پيچيده اى اين پارافهاى قرآنى را بهم مربوط ميسازد تا مجموعى حاصل کند که بر عدد ۱۹ قابل قسمت است. پاراف "ه" در سوره هاى ۱۹ و ۲۰ آمده است. پاراف "ط. ه." در سوره ۲۰ آمده است. پاراف "ط. س." در ابتداى سوره ۲۷ آمده است، در حالى که پاراف "ط. س. م." در ابتداى سوره هاى ۲۶ و ۲۸ آمده است.

در اينجا بايد توجه شود که پاراف هاى طولانى تر و پيچيده تر در سوره هايى يافت ميشوند که معجزاتى بسيار قوى، و غير عادى در آن سوره ها شرح داده شده است. براى مثال، تولد عيسى توسط مريم باکره در سوره ۱۹ آمده است که با طولانى ترين پارافها، ک. ه. ى. ع. ص. آغاز ميشود. پارافهاى متصل "ه.،" "ط. ه.،" "ط. س.،" و "ط. س. م." در ابتداى سوره هايى آمده است که معجزات موسى، و عيسى، و وقايع غير عادى در رابطه با سليمان و جن هايش را توضيح ميدهد. خدا اينچنين شواهد محمکترى براى حمايت معجزات قوى تر فراهم ميکند. تعدد تکرار اين پارافهاى در جدول ۶ آمده است.


 

 

 جدول ۶ : تکرار پارافهاى قرآنى "؛ح،" "ط. ح. س.،" و "ط. س. م." در سوره ها يشان

تكــــــــــــــــــــــــــــــــــــرار

تعدد

 

السورة

هــ

ط

س

م

۱۹

۱۷۵

ــــــــ

ــــــــ

ــــــــ

۲۰

۲۵۱

۲۸

ــــــــ

ــــــــ

۲۶

ــــــــ

۳۳

۹۴

۴۸۴

۲۷

ــــــــ

۲۷

۹۴

ــــــــ

۲۸

ــــــــ

۱۹

۱۰۲

۴۶۰

 

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۴۲۶

۱۰۷

۲۹۰

۹۴۴

۴۲۶ + ۱۰۷ + ۲۹۰ + ۹۴۴ =۱۷۶۷ = (۱۹ x ۹۳)






"مقدارعددى"چيست

هنگاميکه قرآن وحى شد، ۱۴ قرن پيش، اعدادى که امروزه ميشناسيم وجود نداشتند. در آن زمان از روشى عمومى پيروى ميشد که از حروف عربى، عبرى، آرامى، و يونانى بعنوان اعداد استفاده ميشد. عدد تعيين شده براى هر حرف "مقدار عددى" (حساب ابجد، يا حساب جمل آن حرف است. مقدار عددى حروف الفباى عربى در جدول ۷ نشان داده شده است.



جدول۷:مقدارعددىحروف الفبا،
 

 

 

         أ

۱

 

        ب

۲

        ج

۳

         د

۴

        هـ

۵

         و

۶

         ز

۷

        ح

۸

        ط

۹

     ى
      ۱۰

        ك

۲۰

         ل

۳۰

         م

۴۰

        ن

۵۰

       س

۶۰

        ع

۷۰

        ف

۸۰

       ص

۹۰

     ق

۱۰۰

         ر

۲۰۰

       ش

۳۰۰

        ت

۴۰۰

        ث

۵۰۰

        خ

۶۰۰

         ذ

۷۰۰

       ض

۸۰۰

        ظ

۹۰۰

      غ

۱۰۰۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



خواص رياضى ديگر سوره هاى پاراف دار

چهارده حرف عربى، نيمى از الفباى عربى، در تشکيل ۱۴ مجموعه مختلف پاراف ها شرکت دارند. با اضافه کردن مقدار عددى هر يک از اين حروف، به تعداد سوره هايى که با پارافهاى قرآنى آغاز ميشوند (۲۹)، مجموعى بدست مى آيد که ميشود ۷۲۲، يا ۲ ۱۹ ۱۹.

بعلاوه، اگر مجموع مقدار عددى همه ۱۴ پاراف را با هم جمع کنيم، باضافه شماره اولين سوره اى که پاراف در آن آمده است، جمع کل ميشود ۹۸۸، يا ۵۲۱۹. جدول ۸ نشان دهنده اين اطلاعات است.

 


جدول ۸: ۱۴ حرفى که پاراف هاى قرآنى را بوجود مى آورند 

الحروف

مقدار عددى

  اولين  سوره

أ

۱

۲

ل

۳۰

۲

م

۴۰

۲

ص

۹۰

۷

ر

۲۰۰

۱۰

ك

۲۰

۱۹

هــ

۵

۱۹

ى

۱۰

۱۹

ع

۷۰

۱۹

ط

۹

۲۰

س

۶۰

۲۶

هـ

۸

۴۰

ق

۱۰۰

۴۲

ن

۵۰

۶۸

 

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۶۹۳

۲۹۵

۶۹۳ + ۲۹۵ =۹۸۸ =۱۹X ۵۲

همچنين ۶۹۳ + ۲۹ (سوره) =۷۲۲ = ۱۹ x   ۱۹ x  ۲ .

 

 





اگر تعداد تکرار هر يک از ۱۴ حرفى را که در جدول ۸ آمده است، بعنوان پاراف باضافه شماره سوره هايى که حروف در آنها بعنوان پاراف آمده اند، کنيم، جمع کل ما ميشود ۲۰۳۳، يا ۱۰۷ ۱۹. به جدول ۹ توجه کنيد.

 

 

 جدول ۹ : ساختمان رياضى طريقه قرار گرفتن پاراف هاى قرآنى

پاراف

تعدد تکرار

سوره اى که در آن تکرار شده

مجموع

ا

۱۳

(+۲+۳+۷+۱۰+۱۱+۱۲+۱۳+۱۴+۱۵+۲۹+۳۰+۳۱+۳۲)

۲۲۲

ل

۱۳

(+۲+۳+۷+۱۰+۱۱+۱۲+۱۳+۱۴+۱۵+۲۹+۳۰+۳۱+۳۲)

۲۲۲

م

۱۷

(+۲+۳+۷+۱۳+۲۶+۲۸+۲۹+۳۰+۳۱+۳۲+۴۰+۴۱+۴۲+۴۲+۴۴+۴۵+۴۶)

۵۱۹

ص

۳

(+۷+۱۹+۳۸)

۶۷

ر

۶

(+۱۰+۱۱+۱۲+۱۳+۱۴+۱۵)

۸۱

ك

۱

(+۱۹)

۲۰

هـ

۲

(+۱۹+۳۶)

۴۱

ي

۲

(+۱۹+۴۲)

۵۷

ع

۲

(+۲۰+۲۶+۲۷+۲۸)

۶۳

ط

۴

(+۲۶+۲۷+۲۸+۳۶+۴۲)

۱۰۵

س

۵

(+۲۶+۲۷+۲۸+۳۶+۴۲)

۱۶۴

ك

۷

(+۴۰+۴۱+۴۲+۴۳+۴۴+۴۵+۴۶)

۳۰۸

ن

۲

(+۴۲+۵۰)

۹۴

 

۲

(+۶۸)

۷۰

 

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۷۹

۱۹۵۴

۲۰۳۳

 

 

 

(۱۹X ۱۰۷)



جدول ۱۰ مجموع تکرار پارافهاى قرآنى، باضافه مجموع مقدار عددى اين حروف را در کل سوره نشان ميدهد. مجموع کل براى همه سوره هاى پاراف دار ميشود ۱۰۸۹۴۷۹. اين عدد که بيش از يک ميليون است بر ۱۹ قابل قسمت است (۵۷۳۴۱۱۹=۱۰۸۹۴۷۹). کوچکترين تغيير يا تحريفى اين سيستم را بر هم ميزند.

تذکر: مجموع مقدار عددى پارافهاى قرآنى در هر سوره مساوى است با مقدار عددى هر پاراف ضرب در تعداد تکرار آن پاراف در سوره.

 

 

جدول ۱۰ : مجموع مقدار عددى همه پاراف هاى قرآنى 

سورة

پاراف

تعدد تكرار پاراف ها

مجموع مقدار عددى همه سوره

۲

أ . ل . م

۹۸۹۹

۱۸۸۳۶۲

۳

أ . ل . م

۵۶۶۲ 

۱۰۹۲۴۱

۷

أ .ل . م .س

۵۳۲۰

۱۰۳۷۱۹

۱۰

أ .ل . ر

۲۴۸۹

۸۰۱۰۹

۱۱

أ .ل . ر

۲۴۸۹

۹۰۱۹۰

۱۲

أ .ل . ر

۲۳۷۵

۷۷۰۶۶

۱۳

أ .ل . م . ر

۱۴۸۲

۵۲۸۰۵

۱۴

أ .ل . ر

۱۱۹۷

۴۶۱۴۵

۱۵

أ .ل . ر

۹۱۲

۲۹۳۸۳

۱۹

ك . هـ . ي . ع . ص

۷۹۸

۱۷۵۷۵

۲۰

ط . هـ

۲۷۹

۱۵۰۷

۲۶

ط . س . م

۶۱۱

۲۵۲۹۷

۲۷

ط . س

۱۲۱

۵۸۸۳

۲۸

ط . س . م

۵۸۱

۲۴۶۹۱

۲۹

أ . ل . م

۱۶۷۲

۳۱۱۵۴

۳۰

أ . ل . م

۱۲۵۴

۲۵۰۱۴

۳۱

أ . ل . م

۸۱۷

۱۶۱۷۷

۳۲

أ . ل . م

۵۷۰

۱۱۲۲۷

۳۶

ي . س

۲۸۵

۵۲۵۰

۳۸

ص

۲۹

۲۶۱۰

۴۰

ح . م

۴۴۴

۱۵۷۱۲

۴۱

ح . م

۳۲۴

۱۱۴۲۴

۴۲

ح . م . ع . س . ق

۵۶۲

۲۸۲۲۴

۴۳

ح . م

۳۶۸

۱۳۳۱۲

۴۴

ح . م

۱۶۶

۶۱۲۸

۴۵

ح . م

۲۳۱

۸۲۴۸

۴۶

ح . م

۲۶۱

۹۲۸۸

۵۰

ق

۵۷

۵۷۰۰

۶۸

ن . ن

۱۳۳

۶۶۵۰

 

 

ــــــــــ

ــــــــــ

 

 

۴۱۳۸۸

۱۰۴۸۰۹۱

۴۱۳۸۸+۱۰۴۸۰۹۱=۱۰۸۹۴۷۹ (۱۹ x  ۵۷۳۴۱)

 


اجزاء اصلى پارافهاى قرآنى ( سوره ها، آيات، تعداد تکرار، اولين سوره، و آخرين سوره)

جدول ۱۱ نشان ميدهد که شماره سوره ها و آياتى که پاراف هاى قرآنى در آنها آمده است، باضافه تعداد تکرار پاراف ها در آن سوره، باضافه شماره اولين سوره اى که پراف در آن آمده است، باضافه شماره آخرين سوره اى که پراف در آن آمده است، مجموعى حاصل ميکند که ميشود ۴۴۲۳۲، يا ۲۳۴۸۱۹. بنابراين، طريقه تقسيم پارافهاى قرآنى در سوره هاى پاراف دار آنقدر پيچيده است که شمارش و مکانشان در هر سوره طورى تنظيم شده است تا جمع کل بر ۱۹ قابل قسمت باشد.

قابل توجه است که پاراف "ن" بايد دو "ن" شمرده شود. اين بخاطر اين واقعيت است که در نسخه اصلى قرآن اين پاراف با دو "ن" ديکته شده است.

کد رياضى خاصى تعداد آياتى را که پراف هاى قرآنى در آنها آمده اند تصديق ميکند. همانطور که به تفصيل در جدول ۱۱ نشان داده شده است، همه پارافهاى قرآنى در آيات ۱ آمده اند، بجز در سوره ۴۲ (پارافها در آيات ۱ و ۲). اين واقعيت با پديده رياضى خارق العاده اى که در جدول ۱۲ آمده حمايت شده است. اگر ما اولين دو ستون جدول ۱۲ را در هم ضرب کنيم، بجاى جمع کردن، هنوز مجموعى بدست مى آوريم که بر ۱۹ قابل قسمت است (به جدول ۱۳ توجه کنيد).

 

 

 جدول ۱۱ : معادلات ۱۴ پاراف قرآنى

پاراف

سوره ، آيه، و ( تعدد تکرار ) پاراف در هر سوره

اولين سوره

آخرين سوره

أ

۲: ۱ (۴۵۰۲) ,۳: ۱ (۲۵۲۱) , ۷: ۱ (۲۵۲۹) , ۱۰: ۱ (۱۳۱۹), ۱۱: ۱ (۱۳۷۰), ۱۲: ۱ (۱۳۰۶), ۱۳: ۱ (۶۰۵), ۱۴: ۱ (۵۸۵ ), ۱۵: ۱ (۴۹۳ ) , ۲۹: ۱ (۷۷۴ ), ۳۰: ۱ (۵۴۴ ) ,  ۳۲: ۱ (۲۵۷)

۲

۳۲

ل

۲: ۱( ۳۲۰۲ ) ,۳: ۱( ۱۸۹۲) ,۷: ۱  (۱۵۳۰) ,۱۰: ۱  (۹۱۳ ) ,۱۱: ۱  (۷۹۴) ,۱۲: ۱  (۸۱۲) ,۱۳: ۱  (۴۸۰ ) ,۱۴: ۱ (۴۵۲ ) ,۱۵: ۱( ۳۲۳ ) ,۲۹: ۱  (۵۵۴ ) ,۳۰: ۱  ( ۳۹۳ ) ,۳۱: ۱  (۲۹۷) ,۳۲: ۱ (۱۵۵ )

۲

۳۲

م

۲: ۱ ( ۲۱۹۵ ) ,۳: ۱ (۱۲۴۹ )۷: ۱ (۱۱۶۴ )۱۳: ۱ (۲۶۰)۲۶: ۱ (۴۸۴)۲۸: ۱ (۴۶۰ )۲۹: ۱ (  ۳۴۴  )۳۰: ۱ ( ۳۱۷   )۳۱: ۱ ( ۱۷۳ )۳۲: ۱ (۱۵۸) ۴۰: ۱ (۳۸۰ )۴۱: ۱ (۲۷۶) ۴۲: ۱ (۳۰۰ )۴۴: ۱ (۱۵۰) ۴۵: ۱ (۲۰۰)۴۶: ۱ (۲۲۵)

۲

۴۶

ص

۷: ۱(۹۷)۱۹: ۱ (۲۶ ) ۳۸: ۱(۲۹)

۷

۳۸

ر

۱۰: ۱(۲۵۷) ۱۱: ۱(۳۲۵) ۱۲: ۱ (۲۵۷) ۱۳: ۱ (۱۳۷) ۱۴: ۱(۱۶۰) ۱۵: ۱(۹۶)

۱۰

۱۵

ك

۱۹: ۱ (۱۳۷)

۱۹

۱۹

هـ

۱۹: ۱(۱۷۵) ۲۰: ۱(۲۵۱)

۱۹

۲۰

ي

۱۹: ۱(۳۴۳) ۳۶: ۱(۲۳۷)

۱۹

۳۶

ع

۱۹: ۱(۱۱۷) ۴۲: ۱(۲۳۷)

۱۹

۴۲

ط

۲۰: ۱(۲۸) ۲۶: ۱ (۳۳)۲۷: ۱(۲۷) ۲۸: ۱(۱۹)

۲۰

۲۸

س

۲۶: ۱(۹۴) ۲۷: ۱(۹۴) ۲۸: ۱(۱۰۲) ۳۶: ۱(۴۸ ) ۴۲: ۲(۵۴)

۲۰

۴۲

****

۴۰: ۱(۶۴) ۴۱: ۱(۴۸) ۴۲: ۱(۵۳) ۴۳: ۱(۴۴)  ۴۴: ۱(۱۶) ۴۵: ۱(۳۱) ۴۶: ۱(۳۶)

۴۰

۴۶

ق

۴۲: ۲(۵۷) ,۵۰: ۱(۵۷)

۴۲

۵۰

ن

۶۸: ۱(۱۳۳)

۶۸

۶۸

 

ـــــــــــــــــــــ

ـ

ـــ

 

۴۳۴۲۳

۲۹۵

۵۱۴

جمع کل : ۴۳۴۲‎+ ۲۹۵ + ۵۱۴ =۴۴۲۳۲ = ۱۹ X۲۳۲۸


واضح است که براى مطابقت داشتن با کد رياضى قرآن، بايد دو آيه پاراف دار مختلف در سوره ۴۲ وجود داشته باشد. اين که آيه ۱ از سوره ۴۲ شامل دو پاراف قرآنى "ح. م." است و آيه دوم شمل سه پاراف "ع. س. ق." طلاب مسلمان و خاورشناسان را مدت ۱۴ قرن به حيرت واداشته است.

در پايان اين ضميمه خواننده خواهد ديد که هر يک از اجزاء قرآن از نظر رياضى تصديق شده است. اجزايى که ما اکنون با آن سر و کار داريم "تعداد پارافهاى قرآنى است در هر سوره پاراف دار" و "تعداد آياتى که پارافهاى قرآنى در آنها آمده است." جدول ۱۱ تا ۱۳ با اين اجزاء سرو کار دارد.


 

 

 جدول ۱۲ کد رياضى تعداد آيات پاراف دار

شماره  سورة

تعداد  پارافها

آيات پاراف دار

۲

۳

۱

۳

۳

۱

۷

۴

۱

۱۰

۳

۱

۱۱

۳

۱

۱۲

۳

۱

۱۳

۴

۱

۱۴

۳

۱

۱۵

۳

۱

۱۹

۵

۱

۲۰

۲

۱

۲۶

۳

۱

۲۷

۲

۱

۲۸

۳

۱

۲۹

۳

۱

۳۰

۳

۱

۳۱

۳

۱

۳۲

۳

۱

۳۶

۲

۱

۳۸

۱

۱

۴۰

۲

۱

۴۱

۲

۱

۴۲

۵

۲

۴۳

۲

۱

۴۴

۲

۱

۴۵

۲

۱

۴۶

۲

۱

۵۰

۱

۱

۶۸

۲

۱

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

۸۲۲

۷۹

۳۰

۸۲۲+۷۹+۳۰=۹۳۱=
۱۹X۴۹


 

 جدول (۱۳)

 جدول ۱۳ : ضرب کردن دو ستون اول جدول ۱۲، بجاى جمع کردن

شماره سورة 

 

تعداد پارافها

تعداد آيات پاراف دار

۲

X

۳

۱

۳

X

۳

۱

۷

X

۴

۱

ــ

X

ــ

ــ

۴۲

X

۵

۲

ــ

X

ــ

ــ

۵۰

X

۱

۱

۶۸

X

۲

۱

 

 

 

 

 

 

۲۰۲۲

۳۰

۲۰۰۲ +۳۰ =۲۰۵۲ (۱۹  x ۱۰۸ )

 

 

 

 

قابل توجه است که اگر دو ستون اول جدول ۱۴ را در هم ضرب کنيم، بجاى اينکه جمع کنيم، باز مجموعى بدست مى آوريم که بر عدد ۱۹ قابل قسمت است. (جدول ۱۵)

جدول ۱۴: خواص رياضى سوره هاى پاراف دار 

شماره سورة 

تعداد آيات

تعداد آيات پاراف دار

مقدار عددى پاراف دارها

جمع کل

۲

۲۸۶

۱

۷۱

۳۶۰

۳

۲۰۰

۱

۷۱

۲۷۵

۷

۲۰۶

۱

۱۶۱

۶۳۵

۱۰

۱۰۹

۱

۲۳۱

۳۵۱

۱۱

۱۲۳

۱

۲۳۱

۳۶۶

۱۲

۱۱۱

۱

۲۳۱

۷۱۷

۱۳

۴۳

۱

۲۷۱

۳۲۸

۱۴

۵۲

۱

۲۳۱

۲۹۸

۱۵

۹۹

۱

۲۳۱

۶۲۶

۱۹

۹۸

۱

۱۹۵

۳۱۳

۲۰

۱۳۵

۱

۱۴

۱۷۰

۲۶

۲۲۷

۱

۱۰۹

۴۸۳

۲۷

۹۳

۱

۶۹

۱۹۰

۲۸

۸۸

۱

۱۰۹

۲۲۶

۲۹

۶۹

۱

۷۱

۴۱۶

۳۰

۶۰

۱

۷۱

۱۶۲

۳۱

۳۴

۱

۷۱

۱۳۷

۳۲

۳۰

۱

۷۱

۲۹۹

۳۶

۸۳

۱

۷۰

۱۹۰

۳۸

۸۸

۱

۹۰

۲۱۷

۴۰

۸۵

۱

۴۸

۴۰۷

۴۱

۵۴

۱

۴۸

۱۴۴

۴۲

۵۳

۲

۲۷۸

۳۷۵

۴۳

۸۹

۱

۴۸

۱۸۱

۴۴

۵۹

۱

۴۸

۱۵۲

۴۵

۳۷

۱

۴۸

۱۳۱

۴۶

۳۵

۱

۴۸

۱۳۰

۵۰

۴۵

۱

۱۰۰

۱۹۶

۶۸

۵۲

۱

۵۰+۵۰

۲۲۱

ــــــــــ

 

ــــــــــ

ــــ

ــــ

۸۲۲

۲۷۴۳

۳۰

۳۴۳۵

۷۰۳۰
۳۷۰ X ۱۹ .

 


 

 

جدول ۱۵ : ضرب کردن دو ستون اول جدول ۱۴، بجاى جمع کردنشان 

شماره  سورة

 

تعداد آيات

 

تعداد آيات پاراف دار

 

مقدار عددى پاراف ها

 

جمع کل

۲

x

۲۸۶

+

۱

+

۷۱

=

۶۴۴

۳

x

۲۰۰

+

۱

+

۱۶۱

=

۱۶۰۴

۷

x

۲۰۶

+

۱

+

۱۶۱

=

۱۶۰۴

ـ

x

ـ

+

ـ

+

ـ

=

ـ

۵۰

x

۴۵

+

۱

+

۱۰۰

=

۲۳۵۱

۶۸

x

۵۲

+

۱

+

(۵۰+۵۰)

=

۳۶۳۷

ـــــــــــــــــــــــــــــــ

۶۰۰۷۱     +    ۳۰       +۳۴۳۵     =۶۳۵۳۶  (۱۹ x  ۳۳۴۴)

 

 

 

جدول ۱۶ : ساختمان رياضى آيات و سوره هاى پاراف دار 

شماره  سورة

تعداد آيات

مجموع شماره آيات

جمع کل

۲

۲۸۶

۴۱۰۴۱

۴۱۳۲۹

۳

۲۰۰

۲۰۱۰۰

۲۰۳۰۳

۷

۲۰۶

۲۱۳۲۱

۲۱۵۳۴

ـــــ

ـــــ

ـــــ

ـــــ

۵۰

۴۵

۱۰۳۵

۱۱۳۰

۶۸

۵۲

۱۳۷۸

۱۴۹۸

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

۸۲۲

۲۷۴۳

۱۸۶۵۶۸

۱۹۰۱۳۳

(۱۹X ۱۰۰۰۷)

 

 تعداد آيات در هر سوره، و شماره هايى که براى هر آيه تعيين شده است، از اجزاء اصلى قرآن هستند. نه تنها اين اجزاء از نظر رياضى تاييد شده اند، بلکه همه سوره هاى پاراف دار و بدون پاراف به تنهايى کد شده اند. از آنجاييکه اکنون ما با سوره هاى پاراف دار سرو کار داريم، جدول ۱۶ نشان دهنده شماره تعيين شده براى اين سوره ها است که با تعداد آيات در هر سوره جمه شده، باضافه مجموع شماره آيات ( + .....+۳+۲+۱). جمع کل ميشود ۱۹۰۱۳۳، يا ۱۰۰۰۷۱۹.

با جمع کردن شماره هر سوره با سوره بعدى، و جمع کردن حاصل با سوره بعدى، همينطور که اين مراحل را تا آخر قرآن ادامه دهيم، براى هر سوره عددى خاص خواهيم داشت. بنابراين، سوره ۱ عدد ۱ را خواهد داشت، عدد سوره ۲ ميشود ۳=۲+۱، عدد سوره ۳، ۶=۳+۳ خواهد بود، عدد سوره ۴، ۱۰=۴+۶ خواهد بود، و همينطور تا آخر قرآن. مجموع اين اعداد براى سوره هاى پاراف دار و بدون پاراف، بطور جداگانه بر ۱۹ قابل قسمت است. اين اعداد براى سوره هاى پاراف دار در جدول ۱۷ نشان داده شده اند.

مجموع اعدادى که براى سوره هاى بدون پاراف مشخص شده اند، ميشود ۲۳۷۷۸۵ که همچنين مضربى از ۱۹ است (۱۲۵۱۵۱۹=۲۳۷۷۸۵).

 

جدول ۱۷ : مقدارى که از اضافه کردن سوره ها با يکديگر بدست مى آيد 

شماره  سورة

مقدار اضافه شده

۲

۳

۳

۶

۷

۲۸

۱۰

۵۵

۱۱

۶۶

۱۲

۷۸

۱۳

۹۱

۱۴

۱۰۵

۱۵

۱۲۰

۱۹

۱۹۰

۲۰

۲۱۰

ـــــ

ـــــ

۴۴

۹۹۰

۴۵

۱۰۳۵

۴۶

۱۰۸۱

۵۰

۱۲۷۵

۶۸

۲۳۴۶

 

ــــــــــ

 

۱۵۶۷۵

 

(۱۹ X ۸۲۵)


کد رياضى کلمات خاص، کلمه "خدا" (الله )

(۱) همانطور که قبلآ نشان داده شد کلمه "خدا" در قرآن ۲۶۹۸ مرتبه تکرار شده است، ۱۴۲۱۹.

[۲] مجموع شماره آياتيکه در آنها کلمه "خدا" آمده است، ميشود ۱۱۸۱۲۳ که مضربى از ۱۹ است يا (۶۲۱۷۱۹).

اين پديده هاى ساده مشکلات فراوانى براى ما ايجاد کرده بود، هنگامى که ما بسادگى کلمه "خدا" را مى شمرديم. ما گروهى بوديم مجهز به کامپيوتر و همه ما فارغ التحصيل از دانشگاه بوديم. اما با اين وجود، در شمردن و حساب کردن و يا بسادگى نوشتن شمارش کلمه "خدا اشتباهات زيادى از ما سر ميزد. کسانى که هنوز ادعا دارند محمد نوسينده قرآن بود، واقعا غير منطفى فکر ميکنند؛ او هرگز به دانشگاه نرفته بود، و هرگز کامپيوتر نداست.

[۳] از اولين پاراف قرآنى (ا. ل. م. ۲:۱) تا آخرين پاراف (ن ۶۸:۱)، ۲۶۴۱، ۱۳۹۱۹، کلمه "خدا" تکرار شده است.

[۴] کلمه "خدا" ۵۷ مرتبه در قسمت خارج پاراف ها آمده است (جدول ۱۸).

[۵] با جمع کردن شماره سوره ها و آياتى که اين ۵۷ مرتبه کلمه "خدا" در آنها آمده است، مجموع ميشود ۲۴۳۲، يا ۱۲۸۱۹. به جدول ۱۸ توجه کنيد.


جدول ۱۸ : تکرار کلمه "خدا" خارج از قسمت سوره هاى پاراف دار

شماره  سورة

تعداد آيات

تعدد تکرار

۱

۱, ۲

۲

۶۹

۳, ۳

۱

۷۰

۳

۱

۷۱

۳, ۴, ۱۳, ۱۵, ۱۷, ۱۹, ۲۵

۷

۷۲

۴, ۵, ۷, ۱۲, ۱۸, ۱۹, ۲۲, ۲۳

۱۰

۷۳

۲۰

۷

۷۴

۳۱, ۵۶

۳

۷۶

۶, ۹, ۱۱, ۳۰

۵

۷۹

۲۵

۱

۸۱

۲۹

۱

۸۲

۱۹

۱

۸۴

۲۳

۱

۸۵

۸,۹, ۲۰

۳

۸۷

۷

۱

۸۸

۲۴

۱

۹۱

۱۳

۲

۹۵

۸

۱

۹۶

۱۴

۱

۹۸

۲, ۵, ۸

۳

۱۰۴

۶

۱

۱۱۰

۱۲

۲

۱۱۲

۱۲

۲

ـــــ

ـــــ

ـــــ

۱۷۹۸

۶۳۴

 ۵۷ = (۱۹x ۳)

مجوع شماره آيات و شماره سوره ها ميشود =۱۷۹۸+۶۳۴=۲۴۳۲=
۱۹X۲۲.

مجوع تکرار کلمه "خدا" خارج از قسمت سوره هاى پاراف دار ميشود =۵۷=۱۹X۳ .

 


[۶] کلمه "خدا" در ۸۵ سوره آمده است. اگر شماره هر سوره را با آياتى که ما بين اولين و آخرين تکرار کلمه "خدا" آمده است، با هم جمع کنيم، طوريکه آيه اول و آخر هم بحساب آيد، جمع کل ميشود ۸۱۷۰ يا ۴۳۰ ۱۹. اطلاعات خلاصه شده در جدول ۱۹ آمده است.

[۷] مهمترين پيغام قرآن اين است که فقط "يک خدا" هست. کلمه "يک" در عربى ميشود "واحد" و ۲۵ مرتبه در قرآن تکرار شده است. ۶ مرتبه از اينها به غير از خدا اشاره دارد (يک نوع غذا، يک در، و غيره). ۱۹ تکرار ديگر آن اشاره به خدا دارد. اين اطلاعات در فهرست لغات قرآن يافت ميشود. اهميت فراوان کلمه "واحد" بعنوان پيغام اصلى قرآن از اين مشخص ميشود که مضرب مشترک قرآن، ۱۹، مقدار عددى کلمه "واحد" است.


 

 


جدول ۱۹ : همه سوره هاييکه کلمه "خدا" (الله) در آنها تکرار شده است 

 شماره

شماره سوره

اولين آيه

آخرين آيه

از آيه اول تا آخرين آيه

۱

۱

۱

۲

۲

۲

۲

۷

۲۸۶

۲۸۰

۳

۳

۲

۲۰۰

۱۹۹

ـ

ـ

ـ

ـ

ـ

۸۴

۱۱۰

۱

۲

۲

۸۵

۱۱۲

۱

۲

۲

ـ

ـ

ـ

ـ

ـ

 

۳۹۱۰

 

 

۴۲۶۰

۳۹۱۰ + ۵۲۶۰ = ۸۱۷۰ = ۱۹X۴۳۰ اين خواص رياضى تکرار همه کلمات "خدا " در قرآن را در بر دارد.

 




چرا ۱۹ !

__________

همانطور که بعدا ً در اين ضميمه به آن اشاره خواهد شد، همه کتابهاى خدا، نه فقط قرآن، به طريق رياضى با عدد "۱۹" کد گذارى شده بودند. حتى جهان به اين پهناورى اسن علامت الهى را در بر دارد. عدد ۱۹ را ميتوان امضاء خالق بر روى هر چه خلق کرده است، در نظر گرفت (به ضميمه ۳۸ توجه کنيد). عدد "۱۹" داراى خواص رياضى خاصى است که از محدوده اين ضميمه خارج است. براى مثال: [۱] عدد اول است. [۲] شامل اولين عدد (۱) و آخرين عدد (۹) است انگار که صفت خدا را در ۵۷:۳ نشان دهد "اولين و آخرين." [۳] اين عدد در همه زبانهاى دنيا به يک شکل نوشته ميشود. هر دو عدد ۱ و ۹ تنها اعدادى هستند که در همه زبانها يک شکل نوشته ميشوند.

[۴] داراى خواص رياضى فراوانى است. براى مثال، عدد ۱۹ مجموع اولين توان ۹ و ۱۰ است، و اختلاف بين دومين توان ۹ و ۱۰ است. حالا متوجه ميشويم که مد گذارى جهانى خدا با شماره ۱۹ در اين واقعيت گنجانده شده است که مقدار عددى "واحد" در همه زبانهاى کتابهاى آسمانى- آرامى، عبرى، و عربى، ۱۹ است.

پروردگار، خداى ما واحد است!

بنابراين، پروردگار، خدايتان

را پرستش کنيد،

از صميم قلبتان،

با تمام روحتان،

با تمام فکرتان،

و با تمام قدرتتان.

[تثنيه ۵ - ۶:۴ ]

[مرقس ۱۲:۲۹ ]

[قرآن ۲۳-۱۷:۲۲ ،۲:۱۶۳]

عدد ۱۹، بنابراين اولين دستور در همه کتابهاى آسمانى را اعلام ميدارد: که خدا يکى است. همانطورى که در جدول ۷ نشان داده شده است، حروف الفباء آرامى، عبرى، و عربى، بر طبق سيستم جهانى معينى بعنوان اعداد هم استفاده ميشدند. کلمه عبرى براى يک، (واحد، تلفظ ميشود). يک به زبان عربى ميشود "واحد." به جدول ۲۰ توجه کنيد.
  

 


جدول ۲۰ : چرا "۱۹ !"

عبري

عربي

مقدار

V

و

۶

A

ا

۱

H

ح

۸

D

د

۴

 

 

ـــــــــ

 

 

۱۹

 


کلمه "قرآن "

کلمه " قرآن" در قرآن ۵۸ مرتبه تکرار شده است که يکى از آنها در ۱۰:۱۵ به "قرآنى ديگر" اشاره ميکند. پس اين تکرار خاص بايد حذف شود. بنابراين، تکرار "اين قرآن" در قرآن ۵۷ مرتبه است يا ۳۱۹. دو شکل ديگر کلمه "قرآن" از نظر دستورى در ۱۲ آيه آمده است. اين کلمات شامل "قرء انا ً" و "قرء آنه" هستند يکى از اينها در ۱۳:۳۱ آمده است که اشاره به "قرآنى ديگر" دارد که باعث متلاشى شده کوهها ميشود. ديگرى در ۴۱:۴۴ آمده است و اشاره به "قرآنى غير عربى" دارد. بنابراين، اين دو تکرار به حساب نمى آيند.
 


جدول ۲۱ فهرست سوره ها و آياتى را که کلمه "قرآن" در تمام حالات دستوريش در آنها آمده است، نشان ميدهد.

جدول ۲۱ : سوره ها و آياتى که کلمه "قرآن" در آنها تکرار شده است 

سوره

 آيات

 

سوره

آيات

۲

۱۸۵

 

۳۰

۵۸

۴

۸۲

 

۳۴

۳۱

۵

۱۰۱

 

۳۶

۲

۶

۱۹

 

ــــ

۶۹

۷

۲۰۴

 

۳۸

۱

۹

۱۱۱

 

۳۹

۲۷

۱۰

۳۷

 

ــــ

۲۸

ــــ

۶۱

 

۴۱

۳

۱۲

۲

 

ــــ

۲۶

ــــ

۳

 

۴۲

۷

۱۵

۱

 

۴۳

۳

ــــ

۸۷

 

ــــ

۳۱

ــــ

۹۱

 

۴۶

۲۹

۱۶

۹۸

 

۴۷

۲۴

۱۷

۹

 

۵۰

۱

ــــ

۴۱

 

ــــ

۴۵

ــــ

۴۵

 

۵۴

۱۷

ــــ

۴۶

 

ــــ

۲۲

ــــ

۶۰

 

ــــ

۳۲

ــــ

۷۸

 

ــــ

۴۰

ــــ

۸۲

 

۵۵

۲

ــــ

۸۸

 

۵۶

۷۷

ــــ

۸۹

 

۵۹

۲۱

ــــ

۱۰۶

 

۷۲

۱

۱۸

۵۴

 

۷۳

۴

۲۰

۲

 

ــــ

۲۰

ــــ

۱۱۳

 

۷۵

۱۷

ــــ

۱۱۴

 

ــــ

۱۸

۲۵

۳۰

 

۷۶

۲۳

ــــ

۳۲

 

۸۴

۲۱

۲۷

۱

 

۸۵

۲۱

ــــ

۶

 

........

........

ــــ

۷۶

 

۱۳۵۶

۳۰۵۲

ــــ

۹۲

 

 

 

۲۸

۸۵

 

 

 ۱۳۵۶+۳۰۵۲=۴۴۰۸=
۱۹X۲۳۲

 




پايه اى محکم

اولين آيه قرآن "به اسم خدا، بخشنده ترين، مهربانترين،" معروف به بسم الله، شامل ۱۹ حرف است. اجزاء تشکيل دهنده آن هم هر يک در قرآن به تعداد دفعاتى تکرار شده که مضربى از ۱۹ است.
 


اولين کلمه ................."اسم" ....................تکرار...................۱۹ مرتبه

دومين کلمه .............."الله " ....................تکرار..................۲۶۹۸ مرتبه(۱۴۲۱۹)

سومين کلمه..........."الرحمن"(بخشنده ترين)....تکرار......۵۷ مرتبه (۳ ۱۹ )

چهارمين کلمه........"الرحيم" (مهربانترين).........تکرار.....۱۱۴ مرتبه (۶ ۱۹ )

استاد سزار ماجول ( ) مقدار عددى بيش از ۴۰۰ صفت خدا را مورد بررسى قرار داد و فقط چهار اسم پيدا کرد که مقدار عدديشان بر ۱۹ قابل قسمت است.
 
 

کلمه

مقدار عددى

اسمهاى الهى

اسم

۱۹

واحد

الله

۲۶۹۸

ذو الفضل العظيم

الرحمن

۵۷

مجيد

الرحيم

۱۱۴

جامع

 


همانطور که در بالا نشان داده شده، تنها اسمهاى الهى که مقدار عدديشان بر ۱۹ قابل قسمت هستند، دقيقا ً مقدار عدديشان مانند تعدد تکرار چهار کلمه در بسم الله است. شکل زير اين پديده هيبت انگيز را توصيف ميکند:

اسم _________________۱۹ _______ واحد (واحد)

الله _____________ ۲۶۹۸ _____ذوالفضل العظيم(صاحب رحمت بى پايان)

رحمن____________ ۵۷ _________ مجيد (بزرگوار )

رحيم ____________ ۱۱۴ _________ جامع (جمع کننده )

چهار کلمه بسم الله در سمت راست نشان داده شده است، و تنها چهار اسم الهى که مقدار عدديشان بر ۱۹ قابل قسمت هستند در سمت چپ نشان داده شده اند. اعدادى که مابين آنها نوشته شده است، تعدد تکرار کلمات بسم الله است که همچنين مقدار عددى چهار اسم الهى هم هستند.



پنچ ستون اسلام

اگر چه قرآن شامل دستورات بيشمارى است که بر همه جوانب زندگى ما حکم فرما است( براى مثال۳۸-۱۷:۲۲ توجه کنيد)، اما پنج "ستون" اصلى از روى سنت تاکيد شده اند. آنها عبارتند از:

۱. شهادت: شهادت دادن به اينکه در کنار خدا، خداى ديگرى نيست.

۲. نماز : بجا آوردن دعاى ارتباطى (نماز پنج بار در روز.

۳. روزه: روزه گرفتن در نهمين ماه تقويم اسلامى (رمضان )

۴. زکات: دادن ۵/۲% در آمد به اشخاص تعيين شده.

۵. حج : زيارت مکه يک بار در طول عمر براى کسانى که استطاعت آن را داشته باشند. مانند همه چيزهاى ديگر، اينها هم ترکيب رياضى دارند.
 

 

 جدول ۲۲ : همه سوره ها و آيات از اولين تکرار لا اله الاهو تا آخرين تکرار آن

شماره سوره

تعداد آيات

مجموع شماره آيات

جمع کل

۲

۱۲۳

۲۷۶۷۵

۲۷۸۰۰

۳

۲۰۰

۲۰۱۰۰

۲۰۳۰۳

ــــ

ــــ

ــــ

ــــ

۹

۱۲۷

۸۱۲۸

۸۲۶۴

ــــ

ــــ

ــــ

ــــ

۷۲

۲۸

۴۰۶

۵۰۶

۷۳

۹

۴۵

۱۲۷

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

۲۷۰۰

۵۳۱۲

۳۰۸۴۹۰

۳۱۶۵۰۲ =( ۱۹X  ۱۶۶۵۸)


۱. خداى واحد (شهادت ):

____________________

همانطور که قبلا ً اشاره شد، کلمه "واحد" که به خدا اشاره ميکند در قرآن ۱۹ مرتبه تکرار شده است. اشاره به "تنها" خدا ۵ مرتبه است، و مجموع شماره سوره ها و آياتى که اين پنچ تکرار در آنها آمده است ميشود ۳۶۱، يا ۱۹۱۹.

"اولين ستون اسلام" در ۳:۱۸ آمده است "لا اله الا الله" (در کنار خدا، خداى ديگرى نيست). اين مهمترين عبارت در ۱۹ سوره آمده است. اولنى تکرار در ۲:۱۶۳ است و آخرين در ۷۳:۹، جدول شماره ۲۲ نشان ميدهد که مجموع شماره سوره ها باضافه تعداد آيات ميان اولين تا آخرين تکرار باضافه مجموع شماره اين آيات ميشود ۳۱۶۵۰۲، يا ۱۶۶۵۸۱۹. همچنين، با اضافه کردن شماره ۱۹ سوره ايکه لا اله الا الله در آنها تکرار شده است، باضافه شماره آياتى که اين جمله مهم در آنها تکرار شده است، باضافه مجموع تعدد تکرار (۲۹)، جمه کل ميشود ۲۱۲۸، يا ۱۱۲۱۹. جزييات در جدول ۲۳ نشان داده شده است.
 

 


جدول ۲۳ : فهرست تکرار جمله مهم "لا اله الا الاهو" در تمام قرآن

شماره

شماره سوره

آيات با جمله شهادت

تعدد تکرار شهادت

۱

۲

۱۶۳, ۲۲۵

۲

۲

۳

۲, ۶ ,۱۸(مرتين)

۴

۳

۴

۸۷

۱

۴

۶

۱۰۲ , ۱۰۶

۲

۵

۷

۱۵۸

۱

۶

۹

۳۱

۱

۷

۱۱

۱۴

۱

۸

۱۳

۳۰

۱

۹

۲۰

۸ , ۹۸

۲

۱۰

۲۳

۱۱۶

۱

۱۱

۲۷

۲۶

۱

۱۲

۲۸

۷۰ , ۸۸

۲

۱۳

۳۵

۳

۱

۱۴

۳۹

۶

۱

۱۵

۴۰

۳ , ۶۲ , ۶۵

۳

۱۶

۴۴

۸

۱

۱۷

۵۹

۲۲ , ۲۳

۲

۱۸

۶۴

۱۳

۱

۱۹

۷۳

۹

۱

 

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

 

۵۰۷

۱۵۹۲

۲۹

۵۰۷ + ۱۵۹۲ + ۲۹ =۲۱۲۸=۱۹X ۱۱۲

 



کلمه "صلاه" در قرآن ۶۷ مرتبه تکرار شده است، و وقتى ما شماره سوره ها و آيات اين ۶۷ تکرار را با هم جمع کنيم مجموع ميشود ۴۶۷۴، يا ۲۴۶۱۹ ( به فهرست لغات قرآن توجه کنيد).

۳. روزه (صيام) :

دستور روزه گرفتن در آيات ۱۹۶، ۱۸۵، ۱۸۴، ۲:۱۸۳ ؛ ۴:۹۲؛ ۹۵، ۵:۸۹؛ ۳۵؛۳۳:۳۵؛ و ۵۸:۴ آمده است. مجموع اين اعداد ميشود ۱۳۸۷، يا ۷۳۱۹. قابل توجه است که در آيه ۳۳:۳۵ روزه دو مرتبه تکرار شده است، يکى براى مردان مؤمن، ديگرى براى زنان مؤمن.

۴. زکات: و ۵. زيارت حج به مکه:

در حالى که سه ستون اول اسلام بر همه مردان و زنان مسلمان واجب سات، زکات و حج فقط براى کسانى که استطاعت آن را دارند واجب است. اين پديده رياضى جالبى را توصيف مى کند که به زکات و حج ارتباط دارد.

زکات در آيات ۲۷۷، ۱۷۷، ۱۱۰، ۸۳،۲:۴۳، ۱۶۲، ۴:۷۷؛ ۵۵،۵:۱۲؛ ۷:۱۵۶؛ ۷۱، ۱۸، ۱۱، ۹:۵؛ ۱۸:۸۱؛ ۵۵،۳۱، ۱۹:۱۳؛ ۲۱:۷۳؛ ۷۸، ۲۲:۴۱؛ ۲۳:۴؛ ۵۶، ۲۴:۳۷؛ ۲۷:۳؛ ۳۰:۳۹؛ ۳۱:۴؛ ۳۳:۳۳؛ ۴۱:۷؛ ۵۸:۱۳؛ ۷۳:۲۰؛ و ۹۸:۵ آمده است. مجموع اين اعداد ۲۳۹۵ ميشود. اين مجموع دقيقا ً بر ۱۹ قابل قسمت نيست، و يک شماره اضافه است.

حج در آيات ۱۹۷، ۱۹۶، ۲:۱۸۹؛ ۹:۳؛ و ۲۲:۲۷ آمده است. مجموع اين اعداد ميشود ۶۴۵ و اين مجموع دقيقا ً بر ۱۹ قابل قسمت نيست؛ يک شماره کم دارد. بنابراين، زکات و حج، با هم، ميشود ۱۶۰۱۹= ۳۰۴۰= ۶۴۵+ ۲۳۹۵.



ساختمان رياضى قرآن

سوره ها، آيات، کلمات، و حروف قرآن نه تنها داراى انشاء رياضى است، بلکه با ساختمانى ماوراء انسانى ترتيب يافته است که مطلقا ً رياضى است، و محتويات ادبى آن هيچ ارتباطى با ترتيب چنين ساختمانى ندارد. از آنجاييکه ساختمان قرآن رياضى محض است، انتظار ميرود که اعدادى که در قرآن آمده اند، بايد با پايه- ۱۹ قرآن مطابفت داشته باشند. تعداد ۳۰ عدد خاص در قرآن آمده است و مجموع همه اين اعداد ميشود ۱۶۲۱۴۶ که بر عدد ۱۹ قابل قسمت است: (۸۵۳۴۱۹= ۱۶۲۱۱۴۶). جدول ۲۴ فهرست همه اين اعداد تکرار شده در قرآن را نشان ميدهد، بدون تکرار مجدد. اعدادى که در قرآن فقط يک مرتبه تکرار شده اند عبارتند از: ۱۱، ۱۹، ۲۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰، ۹۹، ۳۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰، ۵۰۰۰۰، و ۱۰۰۰۰۰. همه اعداد تکرار شده در قرآن با تکرار مجدد، ۲۸۵ مرتبه تکرار شده اند، و اين عدد بر ۱۹ قابل قسمت است: ۱۵۱۹.

 
 

جدول ۲۴ : همه اعداد قرآنى

 

شماره


مثال در آيه

۱

۲: ۱۶۳

۲

۴: ۱۱

۳

۴: ۱۷۱

۴

۹: ۲

۵

۱۸: ۲۲

۶

۲۵: ۵۹

۷

۴۱: ۱۲

۸

۶۹: ۱۷

۹

۲: ۷۴۸

۱۰

۲: ۱۹۶

۱۱

۱۲: ۴

۱۲

۹: ۳۶

۱۹

۷۴: ۳۰

۲۰

۸: ۶۵

۳۰

۷: ۱۴۲

۴۰

۷: ۱۴۲

۵۰

۲۹: ۱۴

۶۰

۵۸: ۴

۷۰

۹: ۸۰

۸۰

۲۴: ۴

۹۰

۳۸: ۲۳

۱۰۰

۲: ۲۵۹

۲۰۰

۸: ۶۵

۳۰۰

۱۸: ۲۵

۱۰۰۰

۲: ۹۶

۲۰۰۰

۸: ۶۶

۳۰۰۰

۳: ۱۲۴

۵۰۰۰

۳: ۱۲۵

۵۰۰۰۰

۷۰: ۴

۱۰۰۰۰۰

۳۷: ۱۴۷

ــــــــــ

 

۱۶۲۱۴۶
۱۹X۸۵۳۴

 

 

__________
شماره سوره ها و آيات

از سيستم شماره گذارى سوره ها و آيات قرآن کاملا ً حفاظت شده است. فقط چند چاپ تأييد نشده و بسيار مشخص با سيستم قانونى که از طريق الهى حفاظت شده است، فرق دارد. هنگاميکه ما همه شماره سوره ها را با هم جمه کنيم، باضافه شماره آيات در هر سوره باضافه مجموع شماره آيات، جمع کل همه قرآن ميشود ۳۴۶۱۹۹، يا ۹۵۹ ۱۹.

 
 

جدول ۲۵ نشان دهنده خلاصه اين اطلاعات است.


جدول ۲۵ : کد رياضى شماره آيات و شماره سوره ها 

شماره  سوره


تعداد آيات

مجموع شماره آيات

جمع کل

 

۱

۷

۲۸

۳۶

۲

۲۸۶

۴۱۰۴۱

۴۱۳۲۹

ــــ

ــــ

ــــ

ــــ

۹

۱۲۷

۸۱۲۸

۸۲۶۴

ــــ

ــــ

ــــ

ــــ

۱۱۳

۵

۱۵

۱۳۳

۱۱۴

۶

۲۱

۱۴۱

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

ــــــــــ

۶۵۵۵

۶۲۳۴

۳۳۳۴۱۰

۳۴۶۱۹۹

(۱۹ X ۱۹ X ۹۵۹)

 



بنابراين کوچکترين تغيير تنها يک سوره يا يک آيه اين روش را از بين ميبرد همانطور که در جدول ۱۶ نشان داده شده است، اگر ما فقط ۲۹ سوره پاراف دار را در نظر بگيريم، اين اطلاعا باز هم مجموعى قابل قسمت بر ۱۹ بوجود مى آورد. اين اطلاعات نشان ميدهد که سوره هاى بدون پاراف هم بر ۱۹ قابل قسمت هستند.

جدول ۲۶ خلاصه همان اطلاعاتى است که ۸۵ سوره بدون پاراف ارتباط دارد.
 
 

جدول ۲۶ : کد رياضى ۸۵ سوره بدون پاراف

 

 

شماره  سوره

تعداد آيات

مجموع شماره سوره ها

جمع کل

۱

۷

۲۸

۳۶

۴

۱۷۶

۱۵۵۷۶

۱۵۷۵۶

 

 

 

 

۹

۱۲۷

۸۱۲۸

۸۲۶۴

 

 

 

 

۱۱۳

۵

۱۵

۱۳۳

۱۱۴

۶

۲۱

۱۴۱

 

 

 

 

۵۷۳۳

۳۴۹۱

۱۴۶۸۴۲

۱۵۶۰۶۶

(۱۹ X ۸۲۱۴)

 



حال بياييد به مجموعه ديگرى از معجزات که با شماره سوره ها و آيات ارتباط پيدا ميکنند توجه کنيم. شماره سوره را بنويسيد، و بدنبال آن شماره آيات در آن سوره، سپس شماره هر آيه، و بالاخره مجموع شماره آيات. پس براى سوره ۱، بنويسيد ۱ براى شماره سوره، سپس ۷ براى تعداد آيات، ۱۲۳۴۵۶۷ براى شماره آيات، و بالاخره ۲۸ براى مجموع شماره آيات، به اينصورت ۲۸ براى مجموع شماره آيات، به اينصورت ۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷ ۱ عدد سوره ۲ به اين شکل خواهد بود: ۴۱۰۴۱ ۲۸۶ ........۱۲۳۴۵۶ ۲۸۶ ۲. همين عمل را براى همه ۱۱۴ سوره انجام دهيد، و سپس اين اعدا را با هم جمع کنيد. مجموع داراى ۷۵۹ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.

جدول ۲۷ : سوره، مجموع تعداد آيات، شماره آيات، و مجموع شماره آيات هر سوره

سوره، تعداد آيات، شماره آيات

سوره مجموع شماره آيات

______________________________

۱ ۱۷۱۲۳۴۵۶۷۲۸

۲ ۲۸۶۴۱۰۴۱ .......۲۲۸۶۱۲۳۴۵

___ _____

۱۱۴ ۱۱۴۱۲۳۴۵۶۶۲۱

مجموع ميشود ۷۵۹ رقم و بر ۱۹ قابل قسمت است

حال تعدا آيات در هر سوره را بنويسيد و بدنبال آن مجموع شماره آيات آن سوره را و همه اعداد را از سمت چپ مرتب کنيد. براى مثال سوره يک ۷ آيه دارد، و مجموع شماره آيات آن ميشود ۲۸. بنابراين، براى سوره ۱ مينويسم ۲۸ ۷، و براى سوره ۲ ۲۸۶۴۱۰۴۱، و براى سوره ۳، ۲۰۰۲۰۱۰۰ و همينطور تا سوره ۱۱۴ که ميشود ۲۱ ۶. بخاطر داشته باشيد که اين اعداد همه در سمت چپ نوشته شده اند، همانطور که در جدول ۲۸ نشان داده شده اند. سپس آنها را بطريقه معمولى با هم جمع کنيد، از راست به چپ. مجموع اين اعدادى که از سمت چپ نوشته شده اند، ميشود: ۴۸۵۹۳۰۹۷۷۴، يا ۲۵۵۷۵۳۱۴۶ ۱۹.

جدول ۲۹: شماره آيات و مجموع شماره آيات، مرتب شده از سمت چپ

سوره شماره آيات و مجموع آيات

۱ ۱۲۳۴۵۶۷۲۸

۲ ۲۸۶۴۱۰۴۱......۱۲۳۴

______ ________

۱۱۴ ۱۲۳۴۵۶۲۱

مجموع ميشود ۷۵۷ رقم و بر ۱۹ قابل قسمت است

حالا همان اعمال بالا را ادامه دهيد ( اعداد را از سمت چپ مرتب کنيد)، ولى بجاى تعداد آيات، شماره هر آيه را بنويسيد. براى مثل، عدد جديد براى سوره ۱ شامل هفت آيه آن است (۱۲۳۴۵۶۷ ) که با مجموع آن اعداد ترکيب شده است (۲۸). بنابراين، ترکيب عدد جديد براى سوره ۱، ميشود ۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷. و ترکيب عدد جديد براى سوره ۱۱۴، ميشود ۲۱ ۱۲۳۴۵۶. جدول ۲۹ اين مراحل را نشان ميدهد. مجموع کل اعدادى که به ترتيب چپ به راست مرتب شده اند، ۷۵۷ رقم است، و باز هم بر ۱۹ قابل قسمت است.



ترکيب عددى ماوراء انسانى

بياييد براى هر سوره شماره هر آيه قرآن را بعد از تعداد آيات در آن سوره بنويسم. سوره ۱ که سامل هفت آيه است به اين شکل نشان داده خواهد شد، ۱۲۳۴۵۶۷ ۷. در اينجا ميخواهيم با نوشتن شماره آيات پهلوى هم عدد بزرگى بدست آوريم. براى پيدا کردن عددى که نماينده سوره ۲ است، ابتدا تعداد آيات در اين سوره را مينويسيم، ۲۸۶، سپس شماره هر آيه را پهلوى هم. بنابراين، عدد نشان دهنده سوره ۲ به اين شکل در مى آيد:

۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..........۱۲۳۴۵ ۲۸۶. دو عددى که نشان دهنده دو سوره هستند:

۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ...........۱۲۳۴۵ ۲۸۶ و ۱۲۳۴۵۶۷ ۷

اين دو عدد را در کنار هم قرار ميدهيم تا يک عدد تشکيل دهند، در نتيجه عدد زير حاصل ميشود:

۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..........۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۲۸۶ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۷

اين عمل را براى همه سوره هاى قرآن انجام ميدهيم، بنابراين عدد بسيار طويلى بدست مى آوريم که شامل همه آيات قرآن است. عددى که نشان دهنده همه قرآن است، بر عدد ۱۹ قابل قسمت است، و شامل ۱۲۶۹۲ رقم است که همچنين بر ۱۹ قابل قسمت است.

۱۲۳۴۵۶ ۶ ۱۲۳۴۵ ۵ .......۲۸۶ ......۱۲۳۴۵ ۲۸۶ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷

اولين عدد: اين عدد بسيار طويل داراى ۱۲۶۹۲ رقم است (۶۶۸ ۱۹) و شامل همه سوره ها در قرآن ايت. ابتدا تعداد آيات در سوره، و سپس شماره آيات. برنامه کامپيوترى خاصى که اعداد بسيار بزرگ را تقسيم ميکند، نشان داده که اين عدد طويل بر ۱۹ قابل قسمت است.



حالا بجاى اينکه مجموع شماره آيات در هر سوره را قبل از شماره آيات قرار دهيد، بياييد اين مرتبه آنها را بعد از شماره آيات قرار دهيم. بنابراين، عدد نشان دهنده سوره ۱ به اين شکل در مى آيد ۷ ۱۲۳۴۵۶۷ ، بجاى ۱۲۳۴۵۶۷ ۷، و عدد جديد براى سوره ۲ به اين شکل خواهد بود ۲۸۶ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ....... ۱۲۳۴۵ بجاى ۲۸۴۲۸۵۲۸۶ .......۱۲۳۴۵ ۲۸۶. عدد نشان دهنده اين دو سوره به شکل زير خواهد بود:

۲۸۶ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ........۵ ۴ ۳ ۲ ۱ و ۷ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

اين دو عدد را در کنار هم قرار ميدهيم تا يک عدد طويل حاصل شود که نشانگر ۲ سوره اول است و به اين شکل خواهد بود:

۲۸۶ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴........ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۷ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

از آنجاييکه ما مجموع آيات هر سوره را در آخر هر سوره قرار ميدهيم، بايد جمع کل تعداد آيات (۶۲۳۴) را در آخر قرآن قرار دهيم. بنابراين، آخرين اعداد نشان دهنده آخرين سوره (۶ ۱۲۳۴۵۶ ) است، بدنبال آن، جمع کل تعداد آيات در قرآن (۶۲۳۴):

۶۲۳۴ ۶ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ < < < ۶۲۳۴ و ۶ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

با قرار دادن همه آيات سوره ها با يکديگر، عدد طويلى حاصل ميشود که داراى ۱۲۶۹۶ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است.



۶۲۳۴ ۶ ۱۲۳۴۵۶ ۵ ۱۲۳۴۵......۲۸۶ ۲۸۶.....۱۲۳۴۵ ۷ ۱۲۳۴۵۶۷



دومين عدد: شماره هر آيه در هر سوره و بدنبال آن تعداد آيات در هر سوره. آخرين ۱۱ رقم نشان داده شده در اينجا، ۶ آيه آخرين سوره است، و بدنبال آن تعداد آياتش (۶)، بدنبالش جمع کل تعداد آيا شماره دار در قرآن (۶۲۳۴). عدد کامل و طويل بر ۱۹



حال شماره هر سوره را هم بحساب مى آوريم

شماره هر آيه در هر سوره را بنويسيد، بدنبال آن شماره سوره، بدنبال آن تعداد آيات در سوره. بنابراين، عددى که نماينده سوره ۱ است به اين شکل است: ۷ ۱ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ عددى که نماينده سوره ۲ است به اين شکل است: ۲۸۶ ۲ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ .... ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ عددى که نماينده آخرين سوره است (۱۱۴) به اين شکل است: ۶ ۱۱۴ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ دوباره جمع کل تعداد آيات (۶۲۳۴) به آخر اضافه ميشود. اين عدد که نشان دهنده همه قرآن است بر ۱۹ قابل قسمت است:



۶۲۳۴ ۶ ۱۱۴ ۱۲۳۴۵۶ ...... ۲۸۶ ۲ ۲۸۶ ......۱۲۳۴۵ ۷ ۱ ۱۲۳۴۵۶۷



سومين عدد: شماره هر آيه، بدنبال آن شماره سوره، سپس تعداد آيات در سوره. جمع کل تعداد آيات شماره دار بر آخر اضافه ميشود. عددطويل(۱۲۹۳۰ رقمى ) بر ۱۹ قابل قسمت است.



بجاى قرار دادن تعداد آيات در هر سوره در آخر سوره، حال تعداد آيات را در ابتداى سوره قرار ميدهيم. بنابراين، عدد نشاو دهنده سوره ۱ به اين شکل است: ۱ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷، بجاى ۷ ۱ ۱۲۳۴۵۶۷، و عدد نشان دهنده سوره ۲ به اين شکل است:

۲ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..... ۱۲۳۴۵ ۲۸۶، بجاى ۲۸۶ ۲ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ....۱۲۳۴۵. اين عدد بسيار طويل که نشان دهنده همه قرآن است بر ۱۹ قابل قسمت است.

۶۲۳۴ ۱۱۴ ۱۲۳۴۵۶ ۶.....۲ ۲۸۶ ...... ۱۲۳۴۵ ۱۲۸۶ ۱ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷



چهارمين عدد: تعداد آيات در هر سوره و بدنبال آن شماره هر آيه، سپس شماره سوره. آخرين ۱۴ رقم نشان داده شده در بالا، تعداد آيات است در آخرين سوره (۶) بدنيال آن شماره شش آيه (۱۲۳۴۵۶)، بدنبال آن شماره سوره (۱۱۴)، سپس مجموع تعداد آيات شماره دار در قرآن. اين عدد طويل (شمامل ۱۲۹۳۰ رقم) بر ۱۹ قابل قسمت است.



حالا شماره هر آيه در هر سوره را بنويسيد، بدنبال آن مجموع شماره آيات براى هر سوره. سوره۱ داراى ۷ آيه است، و مجموع شماره آيات آن ميشود ۲۸=۷+۶+۵+۴+۳+۲+۱. بنابراين، عدد نشان دهنده سوره ۱ به اين شکل است: ۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷ .

مجموع شماره آيات سوره ۲ ميشود ۴۱۰۴۱ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..... ۱۲۳۴۵

عدد نشان دهنده آخرين سوره که داراى ۶ آيه است به اين شکل است: ۲۱ ۱۱۲۳۴۵۶ زيرا ۲۱=۶ +۵+۴+۳+۲+۱.

عدد کامل نشان دهنده همه قرآن داراى ۱۲۳۴۵۶ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است. به اين شکل ميشود:

۲۱ ۱۲۳۴۵۶ ... ۴۱۰۴۱ ۲۸۴۲۸۵۲۸۶ ... ۱۲۳۴۵ ۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷



پنچمين عدد: شماره هر آيه در هر سوره و بدنبال آن مجموع شماره آيات. عدد طويل داراى ۱۲۸۲۶ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.



قابل توجه است که اگر ترتيب شماره آيات و مجموع شماره آيات را در "پنچمين عدد" که در بالا نشان داده شده است، بر عکس کنيم، يعنى مجموع شماره آيات را قبل از سوره قرار دهيم، عدد طويل حاصل هنوز بر ۱۹ قابل قسمت است.



۱۲۳۴۵۶ ...... ۲۸۵۲۸۶ ...... ۱۲۳۴۵ ۴۱۰۴۱ ۱۲۳۴۵۶۷ ۲۸



ششمين عدد: با قرار دادن مجموع شماره آيات در ابتداى هر سوره، بجاى قرار داد آن در آخر، عددى طويل حاصل ميشود (دارارى ۱۲۸۳۶ رقم) که آن هم بر ۱۹ قابل قسمت است.



حتى اگر سوره ها را از آخر بنويسيم، يعنى ترتيب سوره ها را بر عکس کنيم، از آخرين سوره شروع کنيم، تا اولين سوره و مجموع شماره آيات را بعد از آيات هر سوره قرار دهيم، عدد حاصل هنوز بر ۱۹ قابل قسمت است.



۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷ ۴۱۰۴۱ ۲۸۶ ... ۱۲۳۴۵ .. ۱۵ ۱۲۳۴۵ ۲۱ ۱۲۳۴۵۶



هفتمين عدد: بر عکس کردن ترتيب سوره ها- شروع با آخرين سوره و پايان با اولين سوره- و نوشتن شماره هر آيه، و قرار دادن مجموع شماره آيات هر سوره بعد از آياتش، حاصل عدد طويلى ميشود که داراى ۱۲۸۳۶ رقم است. اين عدد بر ۱۹ قابل قسمت است.



مجموع شماره آيات را براى همه قرآن بنويسيد(۳۳۳۴۱۰)، بدنبال آن جمع کل تعداد آيات شماره دار در قرآن (۶۲۳۴)، سپس تعداد سوره ها (۱۱۴). سپس هر سوره با شماره آن و بدنبال آن تعداد آياتش نشان داده ميشود. اعدادى که نشان دهنده سوره ۱ و ۲ هستند ميشود ۷۱ و ۲۸۶ ۲، عدد کامل که همه سوره هاى قرآن را در بر دارد شامل ۴۷۴ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است- به اين شکل:



۶ ۱۱۴ ۵ ۱۱۳ ... ۲۰۰ ۳ ۲۸۶ ۲ ۷ ۱ ۱۱۴ ۶۲۳۴ ۳۳۳۴۱۰



هشتمين عدد: مجموع کل شماره آيات (۳۳۳۴۱۰)، بدنبال آن تعداد آيات شماره دار (۶۲۳۴)، تعداد سوره ها (۱۱۴)، سپس شماره سوره ها و تعداد آيات هر سوره.



حالا ترتيب شماره سوره و تعداد آيات آنرا آنطور که در "هشتمين عدد" نشان داده شده است بر عکس ميکنيم. بنابراين، اعدادى که نشان دهنده دو سوره اول است به اين شکل ميشود: ۱ ۷ و ۲۸۶ ۲، عدد کامل همچنين داراى ۴۷۴ رقم است و هنوز بر ۱۹ قابل قسمت است. و به اين شکل است:



۱۱۴ ۶ ۱۱۳ ۵ ..... ۳ ۲۰۰ ۲ ۲۸۶ ۱ ۷ ۱۱۴ ۶۲۳۴ ۳۳۳۴۱۰



نهمين عدد: با عوض کردن ترتيب شماره سوره و تعداد آيات، هنوز عدد طويلى حاصل ميشود که بر ۱۹ قابل قسمت است.



اگر مجموع شماره آيات سوره ۱ (۲۸) را بنويسم، بدنبال آن مجموع شماره آيات سوره ۲ (۴۱۰۴۱)، و همينطور تا آخر قرآن دادمه دهيم، و جمع کل شماره آيات (۳۳۳۴۱۰) را در آخر قرار دهيم، عدد طويل حاصل (دهمين عدد) داراى ۲۷۷ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.



۳۳۳۴۱۰ ۲۱ ۱۵ ......... ۲۰۱۰۰ ۴۱۰۴۱ ۲۸



دهمين عدد: مجموع شماره آيات هر سوره قرآن، پهلوى يکديگز نوشته شده است، و در آخر آن جمع کل شماره آيات (۳۳۳۴۱۰).

اين عدد طويل (۲۷۷ رقمى ) بر ۱۹ قابل قسمت است.



اگر تعداد سوره هاى قرآن را بنويسم (۱۱۴)، بدنبال آن مجموع تعداد آيات شماره دار (۶۲۳۲) بدنبال آن شماره هر سوره و جمجوع شماره آيات آن سوره، عدد طويل که حاصل ميشود (۶۱۲ رقمى ) بر ۱۹ قابل قسمت است.



۲۱ ۱۱۴ ۱۵ ۱۱۳ .... ۲۰۱۰۰ ۳ ۴۱۰۴۱ ۲ ۲۸ ۱ ۶۲۳۴ ۱۱۴



يازدهمين عدد: از تعداد سوره ها، بدنبال آن مجموع تعداد آيات شماره دار، سپس شماره هر سوره و مجموع شماره آيات آن، اين عدد (۶۱۲ رقمى ) حاصل ميشود که بر ۱۹ قابل قسمت است.



بخاطر اينکه مبادا کسى فکر کند که هيچکدام از اجزاء قرآنى با اين کد رياضى هيبت انگيز بدون محافظ رها شده است، پس بيايى به اجزاء بيشترى توجه کنيم.

اگر تعداد سوره ها را بنويسيم (۱۱۴)، بدنبال آن مجموع تعداد آيات شماره دار، بدنبال آن جمع کل شماره همه آيات قرآن (۳۳۳۴۱۰ )، بدنبال آن شماره هر سوره و آيات آن، عدد طويلى بدست مى آوريم (۱۲۷۱۲) رقمى ) که بر ۱۹ قسمت است



۱۲۳۴۵۶ ۱۱۴ .... ۱۲۳۴۵۶۷ ۱ ۳۳۳۴۱۰ ۶۲۳۴ ۱۱۴

دوزادهمين عدد



اگر تعداد آيات هر سوره را پهلوى يکديگر بنويسيم، عددى بدست مى آوريم با ۲۳۵ رقم که بر ۱۹ قابل قسمت است. براى انجام اين کار، مجموع تعداد آيات شماره دار قرآن را بنويسيد (۶۲۳۴)، بدنبال آن تعداد آيات در هر سوره، و در آخر جمع کل تعداد آيات شماره دار در قرآن. عدد طويل حاصل بصورت زير است:



۶۲۳۴ ۶ ۶ ۴ ۵ ........ ۱۲۷ ......... ۱۷۶ ۲۰۰ ۱۸۶ ۷ ۶۲۳۴

(مجموع آيات) (۴ سوره آخر) (سوره ۹ ) (۴ سوره اول) (تعداد آيات )

سيزدهمين عدد



اگر مجموع تعداد آيات شماره دار قرآن را بنويسم (۶۲۳۴)، بدنبال آن تعداد سوره ها (۱۱۴)، بدنبال آن شماره هر آيه در هر سوره، سپس در آخر تعداد آيات شماره دار قرآن را بنويسم (۶۲۳۴)، و تعداد سوره ها (۱۱۴)، عدد حاصل داراى ۱۲۴۷۹ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.



۱۱۴ ۶۲۳۴ ۱۲۳۴۵۶ .... ۲۸۶ .... ۱۲۳۴۵ ۱۲۳۴۵۶۷ ۱۱۴ ۶۲۳۴

چهاردهمين عدد



عدد طويل ديگرى که داراى ۱۲۷۷۴ رقم است، به اين شکل تشکيل ميشود که شماره هر آيه در هر سوره را مينويسيم، بدنبال آن تعداد آيات هر سوره باضافه شماره آن سوره. سوره ۱ داراى ۷ آيه است، و مجموع ۷+۱ ميشود ۸. بنابراين، عددى که نشان دهنده سوره ۱ است به اين شکل است: ۸ ۱۲۳۴۵۶۷. از آنجاييکه سوره ۲ داراى ۲۸۶ آيه است، عددى که نشان دهنده سوره ۲ است به اين شکل است: ۲۸۸ ۲۸۶ .... ۱۲۳۴۵. اين عمل براى هر سوره در قرآن انجام ميشود. عدد نهايى ۱۲۷۷۴ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است.



۱۲۰ ۲۳۴۵۶ ....... ۲۸۸ ۲۸۶ ...... ۱۲۳۴۵ ۸ ۱۲۳۴۵۶۷

(۶+ ۱۱۴) (۲۸۶ +۲ ) (۷+۱)

پانزدهمين عدد



خصوصيات بيشترى در ضميمه هاى ۲، ۹ ، ۱۹ ،۲۴، ۲۵، ۲۶،۲۹، ۲۷ آمده است.



شاهدى از طرف فرزندان اسراييل [۴۶:۱۰ ]



بگو، "اگر از طرف خدا باشد و شما به آن کافر شديد، چطور شاهدى از طرف فرزندان اسراييل شاهد بر چنين پديده اى بوده است، و او ايمان آورده است، در حالى که شما متکبرتر شديد. مسلما ً، خدا ستمکاران را هدايت نمى کند." [۴۶:۱۰ ]



قسمت زير از کتاب مطالعات در تصوف يهوديت، (انجمن مطالعات يهوديت، کمبريج، ماساچوست، نويسندگان جوزف دن و فرانک تالميج، صفحه ۸۸، سال ۱۹۸۲ ) اقتباس شده است. اين نقل در رابطه با ار خاخام جوداه پرهيزکار (قرن ۱۲ هم ميلادى است:

مردم [ يهودى ] در فرانسه رسم خود قرار داده بودند که [به دعاى صبح ] اين کلمات را اضافه کنند: "اشرى تميمى درخ [خجسته کسانى هستند که پرهيزکارانه راه بروند ]،" و خاخام ما، شخص پرهيزکار، با خاطره مبارک، نوشته که آنها کاملا ً و تماما ً در اشتباه هستند. همه آن دروعى است بزرگ، زيرا فقط نوزده بار اسم الهى [در آن قسمت نماز صبح ] مى آيد، و همانند آن کلمه الوهيم نوزده مرتبه در دعا از و- اله شموت تکرار شده است..... همانند آن در مى آبيد که اسراييل نوزده مرتبه "پسران" خوانده شدند، و مثالهاى بسيار ديگر. همه اين وزده ها با هم در ارتباط هستند، و رازها و معانى بسيار مهمى در بر دارند که در بيش از هشت جلد کتاب بزرگ آمده است ..... بعلاوه، اين قسمت از ۱۵۲ (۸۱۹) کلمه تشکليل شده است.



همه ستايشها بر خدا که خواست تا معجزه قرآنش در اين زمان آشکار گردد. او اشخاص زير را مشخص کرده است و با آشکار کردن قسمتهايى از اين کشفيات مهم به آنها رحمت عطا کرده است: عبدالله آريک، محمود على ابيب، ليسا اسپرى، اديپ يوکسل، احسان رمضان، فروز کارمالى، اسماعيل برکت، گتوت اديسوما، احمد يوسف، سزار ماجول، محتشم اريسون، و اميلى استرت.

موضوعات مرتبط : معجزات ریاضی در قرآن
نویسنده رضااتابک در پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394 |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
حدیث روز

اى فرزنـــد آدم! به پدر و مــادرت نیكى كن و صله رحــم داشته باش تا خداوند، كــــــارت را آســان و عمــــرت را طولانى بگردانــد. پــروردگــارت را فرمان ببر تا خردمند به شمـــار آیى و از اونافرمـــانى نكن كه نادان شمرده مى شوى. // پیامبر اکرم (ص)

نویسندگان

سایت های مراجع

آرشیو مطالب

پیوندهای وبگاه


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان واژه های آسمانی،پیام های نورانی  و آدرس   yareasamani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

yareasamani.loxblog.com





دانشنامه سوره های قرآن

سوره قرآن

همگام با کتاب

--کتاب پیوند جوان با نماز--
معرفي و دانلود کتاب پيوند جوان با نماز

در اين کتاب پس از تبيين ميزان اهميّت نماز در زنـدگي، پـاسخــگوي بـرخي از شبهات جـوانـان عـزيـز در امـر نمـاز بوده، و عوامل مهمّي که مي ­تواند زمينه­ي دوري آن­ ها از نماز و عبادت را فراهم ­سازد، مورد بررسي قرار خواهيم داد. اين کتاب علاوه بر آن که در پـيـونـد جـوان بـا نـماز راه­ گشاي خوبي اسـت، مي­ تواند به عنوان متن آمـوزشي جـهـت مـربـيـان عـزيـز و دلسوز هم مورد استــفــاده قــرار گــيــرد
--کتاب ژرفاي نماز--
 کتاب ژرفاي نماز

کتاب از ژرفاي نماز از حضرت آيه الله خامنه اي بـه صــورت فـايــل پــي دي اف, كتاب الكترونيكي به زبان فارسي براي مطالعه همگان اماده دانلود شده است اين كتاب داراي 22 صــفــحـــه اســـت
360 رنگ
جشنواره فرهنگی
صفحه اصلی
پروفایل
قرآن آنلاین